Zobacz także
- Alfa Romeo Spider: Roadster dla konesera
- Alfa Romeo Spider III
- Zobacz więcej
Inne kosztowne elementy: używane drzwi na zagranicznej aukcji osiągają wartość 150 euro plus koszty przesyłki, przedni błotnik potrafi kosztować 350-400 euro, tyle co nowy dach. Ceny nowych części sprzedawanych przez wyspecjalizowane firmy są wyższe. W ASO nie kupimy prawie żadnego elementu – w bazie danych figuruje tylko IV i V generacja Spidera, choć i tak do pierwszej z nich nie ma zbyt wielu części. Na szczęście w dobie internetu i kart kredytowych nie stanowi to problemu. Jeśli mamy Alfę Romeo Spider, to dobrze jest znać fachowca, który poradzi sobie z naprawami blacharskimi – będzie umiał wyregulować gaźniki Webera lub Soleksa, a także uszczelnić silnik (komplet uszczelek kosztuje 120 euro). Zarówno silnik 1.6/104 KM, jak i 2.0/128 KM ma prostą konstrukcję. Problemów przysporzyć mogą „chromy” wykonane z użyciem znalu, zabronionego już stopu. Poza tym w Alfie Romeo Spider gruntownej odnowy może wymagać tapicerka, bowiem wnętrze szybko się starzeje.