Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Alfa Romeo Spider: Roadster dla konesera

Alfa Romeo Spider: Roadster dla konesera

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Alfa Romeo Spider III generacji to jeden z najtańszych otwartych modeli włoskiej firmy. Trudno co prawda znaleźć go w Polsce, jednak w Niemczech nie stanowi to już dużego problemu. Wybór mamy, jeśli dysponujemy nawet 4-5 tys. euro. Co ciekawe, za porównywalne ceny kupić można dużo młodszą V odsłonę Alfy Romeo Spider opartą konstrukcyjnie na modelu GTV, która zerwała z typowym wyglądem i ma już przedni napęd. Dlaczego produkowany między 1983 a 1989 r. Spider jest dość tani? Z jednej strony z powodu dużej awaryjności i nie najlepszego wykonania auta, z drugiej – tylnego plastikowego spoilera, który już w momencie debiutu nie spodobał się miłośnikom marki. Dzisiaj nadal wygląda on mało atrakcyjnie, ale piękno bryły nadwozia i klasyka pojazdu mocno go przyćmiły.Optymalnym rozwiązaniem jest zakup wyremontowanej Alfy Romeo Spider. Niestety, cena nie będzie tak atrakcyjna. Tanie egzemplarze należy sprawdzać przede wszystkim pod kątem korozji. To ona może przysporzyć nam największych kosztów, bo często atakuje np. podłużnice.

Alfa Romeo Spider: Roadster dla koneseraŹródło: Auto Świat

Inne kosztowne elementy: używane drzwi na zagranicznej aukcji osiągają wartość 150 euro plus koszty przesyłki, przedni błotnik potrafi kosztować 350-400 euro, tyle co nowy dach. Ceny nowych części sprzedawanych przez wyspecjalizowane firmy są wyższe. W ASO nie kupimy prawie żadnego elementu – w bazie danych figuruje tylko IV i V generacja Spidera, choć i tak do pierwszej z nich nie ma zbyt wielu części. Na szczęście w dobie internetu i kart kredytowych nie stanowi to problemu. Jeśli mamy Alfę Romeo Spider, to dobrze jest znać fachowca, który poradzi sobie z naprawami blacharskimi – będzie umiał wyregulować gaźniki Webera lub Soleksa, a także uszczelnić silnik (komplet uszczelek kosztuje 120 euro). Zarówno silnik 1.6/104 KM, jak i 2.0/128 KM ma prostą konstrukcję. Problemów przysporzyć mogą „chromy” wykonane z użyciem znalu, zabronionego już stopu. Poza tym w Alfie Romeo Spider gruntownej odnowy może wymagać tapicerka, bowiem wnętrze szybko się starzeje.

Robert Rybicki
Powiązane tematy:Używane