Zdecydowała o tym wielkość kabiny, która bliższa była ówczesnym kompaktom niż autom miejskim. Z przodu podróżuje się wygodnie, na obszernych fotelach, których jedyną wadą jest słabe trzymanie boczne. Także z tyłu mogą w miarę wygodnie jechać dwie dorosłe osoby. Trzem będzie już ciasno, ale trójka dzieci zmieści się bez problemów, co sprawia, że (szczególnie w wersji pięciodrzwiowej) Clio może nawet służyć za namiastkę samochodu rodzinnego. Pojemność bagażnika wynosi 265 l - to wartość typowa dlatego segmentu. W razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, uzyskując w ten sposób przestrzeń ładunkową o objętości 1055 l. To rezultat bardzo dobry, znacznie podnoszący ogólną ocenę walorów użytkowych.Z silnikiem 1.2 Clio nie jest zbyt rącze, jednak w warunkach miejskich sprawdzi się ono zupełnie dobrze, a dodatkowym atutem będzie niewielkie spalanie - w redakcyjnym teście nie przekraczało 6 l/100 km. Zawieszenie zestrojono z myślą o kierowcach ceniących komfort. Nawet na złych drogach jazda nie męczy, za to na zakrętach auto mocno się pochyla i zniechęca do zdecydowanego wciskania pedału gazu. Największą wadą aut z silnikiem 1.2 jest jednak rzadkie występowanie wspomagania kierownicy. Średnica zawracania Clio wynosi wprawdzie tylko 10,6 m, ale i tak manewrowanie na parkingach będzie męczące.Silniki są trwałe, gorzej z drobnymi usterkamiClio rzadko wymaga większych napraw, ale usterki usuwać trzeba dość często. Silnik jest trwały pod warunkiem regularnej wymiany paska rozrządu (nie rzadziej niż co 90 tys. km). Przy tej okazji należy sprawdzić także stan pompy wody i w razie wątpliwości wymienić ją lub naprawić. Kontrolować trzeba także stan rolek paska napędu akcesoriów - w autach ze wspomaganiem czy klimatyzacją dość szybko ulegają one zużyciu. Częste są wycieki oleju - spod pokrywy zaworów, na uszczelnieniu miski olejowej oraz na łączeniu głowicy z blokiem, przy kolektorze wydechowym. W tym ostatnim wypadku wyciek trzeba koniecznie usunąć, co wymaga zdjęcia głowicy. Nie każdy wyciek musi być szkodliwyNie warto natomiast przejmować się obecnością śladów oleju na misce. Gdy jest zupełnie sucha, błyskawicznie koroduje ze względu na ciepło promieniujące z pobliskiego wydechu.Problemy z brakiem wolnych obrotów wynikają na ogół z awarii silnika krokowego sterującego przepustnicą. W razie trudności z przełączaniem biegów pomagają na ogół przesmarowaniei wymiana drobnych detali przy skrzyni. Regularnej koserwacji wymagają hamulce - i przednie, i tylne mają tendencję do zapiekania się. Twardy pedał sprzęgła sygnalizuje konieczność jego wymiany. Nie jest to operacja łatwa, wymaga bowiem opuszczania przedniego zawieszenia w celu wyjęcia skrzyni biegów.
Autko nie tylko dla pań
Największą zaletą małego Renault jest przestronne i funkcjonalne wnętrze. Nie przez przypadek Clio zdobyło tytuł Auta roku 1991.