Dobrze wykonana i zabezpieczona przed korozją karoseria i wnętrze z materiałów właściwych dla auta klasy premium to tylko jedna strona medalu. Z mechaniką sprawa jest skomplikowana – obok wersji, które są solidne i którym zaszkodzić mogą najwyżej ekstremalne (i łatwe w tym modelu do ukrycia) przebiegi, są też i takie, w przypadku których kosztowne awarie czy choćby ekstremalnie droga obsługa mogą doprowadzić właścicieli do ruiny.

Dwie największe „miny”: silnik 2.5 V6 TDI oraz przekładnia Multitronic. W przypadku tego pierwszego już duży przegląd i wymiana części eksploatacyjnych kosztują czasem tyle, co pół auta. Co do skrzyni Multitronic – zła opinia o niej się rozeszła, więc handlarze w ogłoszeniach unikają tej nazwy i np. kłamią, że sprzedawane przez nich auto ma bezproblemową skrzynię Tiptronic. Warto nauczyć się je rozróżniać!

Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.4, 1.9 tdi

Plusy

Bardzo wysoka jakość wykonania i materiałów, kilka bezpiecznych wersji silnikowych w ofercie.

Minusy

Bardzo drogie naprawy i obsługa wersji 2.5 V6 TDI, awarie skrzyń Multitronic, wysokie przebiegi.

Dane techniczne 1.8T 2.4 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/20 benz. V6/30 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC 2 x DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1781 2393 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 110/150/5700 125/170/6000 96/130/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 210/1750 230/3200 285/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 216 224 203
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,7 9,3 10,5
Spalanie (l/100 km)** 11,3/6,6/8,4 14,0/7,5/9,9 7,7/4,6/5,7

Nasza ocena: 3+