Dobrze wykonana i zabezpieczona przed korozją karoseria i wnętrze z materiałów właściwych dla auta klasy premium to tylko jedna strona medalu. Z mechaniką sprawa jest skomplikowana – obok wersji, które są solidne i którym zaszkodzić mogą najwyżej ekstremalne (i łatwe w tym modelu do ukrycia) przebiegi, są też i takie, w przypadku których kosztowne awarie czy choćby ekstremalnie droga obsługa mogą doprowadzić właścicieli do ruiny.
Dwie największe „miny”: silnik 2.5 V6 TDI oraz przekładnia Multitronic. W przypadku tego pierwszego już duży przegląd i wymiana części eksploatacyjnych kosztują czasem tyle, co pół auta. Co do skrzyni Multitronic – zła opinia o niej się rozeszła, więc handlarze w ogłoszeniach unikają tej nazwy i np. kłamią, że sprzedawane przez nich auto ma bezproblemową skrzynię Tiptronic. Warto nauczyć się je rozróżniać!
Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.4, 1.9 tdi
Plusy
Bardzo wysoka jakość wykonania i materiałów, kilka bezpiecznych wersji silnikowych w ofercie.
Minusy
Bardzo drogie naprawy i obsługa wersji 2.5 V6 TDI, awarie skrzyń Multitronic, wysokie przebiegi.
Dane techniczne | 1.8T | 2.4 | 1.9 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/20 | benz. V6/30 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | 2 x DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1781 | 2393 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 110/150/5700 | 125/170/6000 | 96/130/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 210/1750 | 230/3200 | 285/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 216 | 224 | 203 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,7 | 9,3 | 10,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,3/6,6/8,4 | 14,0/7,5/9,9 | 7,7/4,6/5,7 |
Nasza ocena: 3+