Dobrze wykonana i zabezpieczona przed korozją karoseria i wnętrze z materiałów właściwych dla auta klasy premium to tylko jedna strona medalu. Z mechaniką sprawa jest skomplikowana – obok wersji, które są solidne i którym zaszkodzić mogą najwyżej ekstremalne (i łatwe w tym modelu do ukrycia) przebiegi, są też i takie, w przypadku których kosztowne awarie czy choćby ekstremalnie droga obsługa mogą doprowadzić właścicieli do ruiny.

Dwie największe „miny”: silnik 2.5 V6 TDI oraz przekładnia Multitronic. W przypadku tego pierwszego już duży przegląd i wymiana części eksploatacyjnych kosztują czasem tyle, co pół auta. Co do skrzyni Multitronic – zła opinia o niej się rozeszła, więc handlarze w ogłoszeniach unikają tej nazwy i np. kłamią, że sprzedawane przez nich auto ma bezproblemową skrzynię Tiptronic. Warto nauczyć się je rozróżniać!