Auto Świat Używane Co warto kupić Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Wzięliśmy pod lupę Kię cee'd drugiej generacji, a więc bardzo popularnej i lubianego hatchbacka segmentu C. Swego czasu auto cieszyło się dużym uznaniem kierowców. Jak wypada po latach jako auto z rynku wtórnego? Kompaktową Kię da się kupić za niezłe pieniądze. To pod wieloma względami dopracowany kompakt, który świetnie trzyma wartość i cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym. Czy rzeczywiście warto go kupić?

Kia ceed II (2012-18)Żródło: Auto Świat / Archiwum
  • Pojawiły się problemy związane z chorobami wieku dojrzewania, takie jak wadliwe światła LED i zapychanie się sitek w zbiorniku paliwa
  • Inne problemy dotyczą m.in. ryzyka obrócenia panewek w benzyniaku oraz trwałości dwusprzęgłowej skrzyni DCT
  • Zabezpieczenie przed korozją, elektronika pokładowa oraz manualna skrzynia biegów są pozytywnie oceniane

Gdy cee’d II został zaprezentowany, wywołał duże zamieszanie. Ten samochód nie tylko na tle poprzednika grał w wyższej lidze, pozostawiał w tyle również wielu klasowych rywali. Zresztą wspominaliśmy o tym już kilka lat temu, gdy robiliśmy pierwsze podejście do opisu używanego cee’da 2. generacji. Wtedy też wytknęliśmy autu choroby wieku dojrzewania. Nie było ich zbyt wiele, nie były to problemy wagi ciężkiej, do tego wiele z nich Kia usuwała w ramach 7-letniej gwarancji.

Przeczytaj także: Silnik 1.2 PureTech - opinie po latach. Czy da się kupić dobre używane auto?

Dla przypomnienia: jedna z pierwszych typowych awarii dotyczyła świateł do jazdy dziennej LED. Winna okazała się wadliwa płytka. W samochodach regularnie serwisowanych w ASO reflektory wymieniano na gwarancji. Pojawiły się też firmy, które za nieduże pieniądze reanimują felerną płytkę. Problem dotyczy głównie aut z lat 2002-16. Teraz najświeższe wiadomości. W ASO pojawił się już zestaw naprawczy ze wszystkimi elementami, czyli płytką (dwa kondensatory, a nie jeden), taśmami i zaślepkami. Od Roberta Jańczyka, wieloletniego doradcy technicznego Kii, a obecnie właściciela serwisu Carfix specjalizującego się w naprawach aut Kia/Hyundai, wiemy, że koszt naprawy to 180-190 zł.