Auto Świat Używane Co warto kupić Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Volkswagen Tiguan (I)Auto Świat
  • Mamy cztery SUV-y, które cieszą się zainteresowaniem kierowców, a egzemplarze w dobrym stanie odwdzięczą się raczej bezstresową i przyjemną jazdą. Sprawdzamy wersje z dieslem 2.0
  • W założonym budżecie polecamy wersje z napędem na przednie koła. Dlaczego?Są tańsze w serwisie, lżejsze i nieco bardziej ekonomiczne (m.in. niższe spalanie)
  • Nie spodziewajcie się tu "świeżynek". 10-letnie (i starsze) SUV-y oraz crossovery z dieslem pod maską często mają już duże przebiegi.
  • Duży przebieg nie musi zawsze równać się, że samochód do niczego się nie nadaje. Podpowiadam, na co szczególnie zwrócić uwagę

Dobry używany SUV do 40 tys. zł

Kompaktowe SUV-y i crossovery cieszą się dużą popularnością w ostatnich latach. Są modne i prawie każdy chciałby je mieć. Popyt na pojazdy tego typu jest więc duży, nawet jeśli nie mają napędu 4x4, tak jak bohaterowie naszego porównania. Dobraliśmy ich tak, aby każdy przekonywał na swój sposób. Jest więc Ford Kuga, typowy SUV średniej wielkości, Nissan Qashqai +2, który chce być i modny, i rodzinny, Peugeot 3008, czyli skrzyżowanie crossovera, kompaktowego vana i kombi, a także VW Tiguan, który charakterem wpisuje się gdzieś pomiędzy Kugę i Qashqaia.

Przeczytaj także: Docisnąłem mechaników Toyoty. Powiedzieli mi, czy Corolla rzeczywiście jest taka trwała

Celujemy w modele 10-letnie i starsze, z 2-litrowym dieslem, w przedziale cenowym 35-45 tys. zł. Które z tych aut oczaruje nas najbardziej walorami użytkowymi, zachowaniem na drodze, rozsądnymi kosztami eksploatacji, trwałością, a także niezawodnością?