Obecność Peugeotów na naszej liście nie jest pewnie zaskoczeniem, ale Porsche? No cóż, nawet takim ikonom niezawodności zdarzają się wpadki konstrukcyjne, skutkujące poważnymi awariami silników.
Z jednej strony na literę P mamy Porsche, uznawane za producenta jednych z najbardziej niezawodnych aut na świecie, z drugiej – Peugeota, o którym krąży wiele znacznie mniej pochlebnych opinii. Okazuje się jednak, że w ofercie Porsche też można znaleźć nieudane wersje silnikowe. Mimo wszystko trzeba przyznać, że większość aut tej firmy może świecić przykładem i chociaż ich eksploatacja zazwyczaj nie jest tania, to są bardzo niezawodne.
Z największą liczbą poważnych usterek obecnie zmagają się diesle
W przypadku Peugeota trzeba się liczyć z większą liczbą awarii, przy czym nasilają się one w samochodach w wieku 9-10 lat i po przebiegu 150-200 tys. km. Oznacza to, że na ogół pierwsi użytkownicy pojazdów tej marki nie mają dużych powodów do narzekań, ale następni – niestety, już tak.Warto jednak podkreślić, że wiele usterek dotyczy osprzętu silników (głównie diesli) i elektroniki pokładowej, natomiast mało jest takich, które byłyby poważne i powtarzały się w większej liczbie. Dobrą opinią cieszą się 2-litrowe diesle, które można spotkać w wielu markach, gorszą– motory 1.6 HDi, znane z częstych awarii turbosprężarek.
Dla przypomnienia: w naszym poradniku omawiamy najgorsze i najbardziej awaryjne wersje w obrębie generacji jednego modelu, a kluczem do opisu wszystkich marek jest kolejna litera alfabetu.