Lepszym wyborem pod tym względem będzie wersja 1.8/140 (od 2010 r.) i 143 KM (starsze wersje), choć w jej przypadku przygotujcie się na wyższe spalanie.

Wśród diesli trudno wskazać dominujący motor. Dlaczego? Silnik 1.8 (japoński) ma niezłą trwałość, ale w razie awarii koszty napraw są wysokie (bardzo drogie części, dostępne głównie w ASO). Natomiast turbodiesel 2.0 pochodzi z koncernu VW (wersja z pompowtryskiwaczami) – jest awaryjny, ale tańszy w naprawie. Mitsubishi przeprowadziło kilka akcji serwisowych (m.in. usunięto problem z hamulcami czy czujnikami poduszek), warto więc sprawdzić, czy dany Lancer w nich uczestniczył. Zastrzeżenia można mieć głównie do skromnej oferty rynkowej, niedużego bagażnika i... korozji.

Polecane silniki: 1.6, 1.8

Plusy

Dobra ogólna trwałość modelu, udane silniki benzynowe, dobra jakość montażu, atrakcyjny wygląd.

Minusy

Drogie w naprawie i usterkowe silniki Diesla, coraz większe ryzyko korozji, wysokie ceny części w ASO.

Dane techniczne 1.6 1.8 1.8
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1590 1798 1798
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 86/117/6000 104/140/6000 105/143/6000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 154/4000 176/4250 178/4250
Prędkość maksymalna (km/h)* 188 193 196
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,1 10,9 10,4
Spalanie (l/100 km)** 7,8/4,8/5,9 9,0/5,6/6,9 10,5/6,4/7,9

Nasza ocena: 4+