Lepszym wyborem pod tym względem będzie wersja 1.8/140 (od 2010 r.) i 143 KM (starsze wersje), choć w jej przypadku przygotujcie się na wyższe spalanie.
Wśród diesli trudno wskazać dominujący motor. Dlaczego? Silnik 1.8 (japoński) ma niezłą trwałość, ale w razie awarii koszty napraw są wysokie (bardzo drogie części, dostępne głównie w ASO). Natomiast turbodiesel 2.0 pochodzi z koncernu VW (wersja z pompowtryskiwaczami) – jest awaryjny, ale tańszy w naprawie. Mitsubishi przeprowadziło kilka akcji serwisowych (m.in. usunięto problem z hamulcami czy czujnikami poduszek), warto więc sprawdzić, czy dany Lancer w nich uczestniczył. Zastrzeżenia można mieć głównie do skromnej oferty rynkowej, niedużego bagażnika i... korozji.
Polecane silniki: 1.6, 1.8
Plusy
Dobra ogólna trwałość modelu, udane silniki benzynowe, dobra jakość montażu, atrakcyjny wygląd.
Minusy
Drogie w naprawie i usterkowe silniki Diesla, coraz większe ryzyko korozji, wysokie ceny części w ASO.
Dane techniczne | 1.6 | 1.8 | 1.8 |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1590 | 1798 | 1798 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 86/117/6000 | 104/140/6000 | 105/143/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 154/4000 | 176/4250 | 178/4250 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 188 | 193 | 196 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,1 | 10,9 | 10,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 7,8/4,8/5,9 | 9,0/5,6/6,9 | 10,5/6,4/7,9 |
Nasza ocena: 4+