W obliczu tego spośród benzyniaków radzimy postawić na stare i sprawdzone wersje 1.4/80 KM lub 1.6/102 KM.
Teoretycznie można też pomyśleć o dieslach z wtryskiem CR – 1.6 lub 2.0 TDI. Problem w tym, że większość aut z nimi pod maską to samochody z importu, z historią pofirmową, po naprawach blacharskich, których licznik został skorygowany, zanim auto wystawiono w Polsce do sprzedaży. Jeśli jednak znajdziecie pewnego Golfa z dieslem, warto się zainteresować. Nieźle wypada użyteczność modelu – można liczyć na sporo miejsca w kabinie, dobrą pozycję za kierownicą i duże bagażniki. Na plus zaliczamy dobrze zestrojone zawieszenie.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 i 2.0 TDI
Plusy
Dobry dostęp do niedrogich zamienników, dobrze zestrojone podwozie, niezła jakość wykończenia.
Minusy
Sporo zaniedbanych aut z dużymi przebiegami, awaryjne benzyniaki TSI, drogie części w ASO.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/8
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1390
|
1595
|
1598
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
59/80/5000
|
75/102/5600
|
77/105/4400
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
132/3800
|
148/3800
|
250/1500
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
172
|
188
|
189
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,9
|
11,3
|
11,3
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,5/5,1/6,4
|
9,7/5,6/7,1
|
5,7/3,9/4,5
|
Nasza ocena: 4