W obliczu tego spośród benzyniaków radzimy postawić na stare i sprawdzone wersje 1.4/80 KM lub 1.6/102 KM.

Teoretycznie można też pomyśleć o dieslach z wtryskiem CR – 1.6 lub 2.0 TDI. Problem w tym, że większość aut z nimi pod maską to samochody z importu, z historią pofirmową, po naprawach blacharskich, których licznik został skorygowany, zanim auto wystawiono w Polsce do sprzedaży. Jeśli jednak znajdziecie pewnego Golfa z dieslem, warto się zainteresować. Nieźle wypada użyteczność modelu – można liczyć na sporo miejsca w kabinie, dobrą pozycję za kierownicą i duże bagażniki. Na plus zaliczamy dobrze zestrojone zawieszenie.

Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 i 2.0 TDI

Plusy

Dobry dostęp do niedrogich zamienników, dobrze zestrojone podwozie, niezła jakość wykończenia.

Minusy

Sporo zaniedbanych aut z dużymi przebiegami, awaryjne benzyniaki TSI, drogie części w ASO.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.6 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1390 1595 1598
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 59/80/5000 75/102/5600 77/105/4400
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 132/3800 148/3800 250/1500
Prędkość maksymalna (km/h)* 172 188 189
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,9 11,3 11,3
Spalanie (l/100 km)** 8,5/5,1/6,4 9,7/5,6/7,1 5,7/3,9/4,5

Nasza ocena: 4