W obliczu tego spośród benzyniaków radzimy postawić na stare i sprawdzone wersje 1.4/80 KM lub 1.6/102 KM.
Teoretycznie można też pomyśleć o dieslach z wtryskiem CR – 1.6 lub 2.0 TDI. Problem w tym, że większość aut z nimi pod maską to samochody z importu, z historią pofirmową, po naprawach blacharskich, których licznik został skorygowany, zanim auto wystawiono w Polsce do sprzedaży. Jeśli jednak znajdziecie pewnego Golfa z dieslem, warto się zainteresować. Nieźle wypada użyteczność modelu – można liczyć na sporo miejsca w kabinie, dobrą pozycję za kierownicą i duże bagażniki. Na plus zaliczamy dobrze zestrojone zawieszenie.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 i 2.0 TDI
Plusy
Dobry dostęp do niedrogich zamienników, dobrze zestrojone podwozie, niezła jakość wykończenia.
Minusy
Sporo zaniedbanych aut z dużymi przebiegami, awaryjne benzyniaki TSI, drogie części w ASO.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 1.6 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/8 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1595 | 1598 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 59/80/5000 | 75/102/5600 | 77/105/4400 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 132/3800 | 148/3800 | 250/1500 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 172 | 188 | 189 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,9 | 11,3 | 11,3 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,5/5,1/6,4 | 9,7/5,6/7,1 | 5,7/3,9/4,5 |
Nasza ocena: 4