Któż swego czasu nie słyszał o problemach silników 2.0 TDI PD (np. głowice, pompowtryskiwacze) czy też o żłopiących na potęgę olej benzynowych silnikach 1.8/2.0 TSI (EA888 Gen.2) oraz problemach z rozrządem w 1.4 TSI?
Właśnie. Główny problem z Passatem B6 polega na tym, że znalezienie jakiegoś sensownego egzemplarza graniczy z cudem – do większości aut trzeba na „dzień dobry” mniej lub więcej dołożyć. Jeśli już musi być ten model, to najlepiej z silnikiem względnie małego ryzyka, czyli np. 1.6, 1.9 TDI i 2.0 TSI do 2007 r. (EA113). Uwaga na początki korozji (np. progi) oraz niedomagania elektr. hamulca postojowego. Wiele aut ma cofane liczniki, wiele służyło we flotach lub jako taksówki. Na plus: konstrukcja dobrze znana mechanikom, dużo zamienników.
Polecane silniki: 1.6, 1.9 TDI
Plusy
Duże i wygodne wnętrze, ogromny bagażnik (zwłaszcza kombi), dużo tanich części, często dobre wyposażenie.
Minusy
Sporo nieudanych silników, mało egzemplarzy godnych uwagi, wiele aut z niejasną przeszłością (przebiegi).
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | t.diesel R4/8 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | OHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1595 | 1896 | 1968 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 75/102/5600 | 77/105/4000 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/3800 | 250/1900 | 320/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 190 | 188 | 209 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,4 | 12,1 | 9,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 10,7/6,0/7,7 | 7,2/4,7/5,6 | 8,7/5,2/6,4 |
Nasza ocena: 3-