Któż swego czasu nie słyszał o problemach silników 2.0 TDI PD (np. głowice, pompowtryskiwacze) czy też o żłopiących na potęgę olej benzynowych silnikach 1.8/2.0 TSI (EA888 Gen.2) oraz problemach z rozrządem w 1.4 TSI?

Właśnie. Główny problem z Passatem B6 polega na tym, że znalezienie jakiegoś sensownego egzemplarza graniczy z cudem – do większości aut trzeba na „dzień dobry” mniej lub więcej dołożyć. Jeśli już musi być ten model, to najlepiej z silnikiem względnie małego ryzyka, czyli np. 1.6, 1.9 TDI i 2.0 TSI do 2007 r. (EA113). Uwaga na początki korozji (np. progi) oraz niedomagania elektr. hamulca postojowego. Wiele aut ma cofane liczniki, wiele służyło we flotach lub jako taksówki. Na plus: konstrukcja dobrze znana mechanikom, dużo zamienników.

Polecane silniki: 1.6, 1.9 TDI

Plusy

Duże i wygodne wnętrze, ogromny bagażnik (zwłaszcza kombi), dużo tanich części, często dobre wyposażenie.

Minusy

Sporo nieudanych silników, mało egzemplarzy godnych uwagi, wiele aut z niejasną przeszłością (przebiegi).

Dane techniczne 1.6 1.9 TDI 2.0 TDI (CR)
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 t.diesel R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1896 1968
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 77/105/4000 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 250/1900 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 190 188 209
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,4 12,1 9,8
Spalanie (l/100 km)** 10,7/6,0/7,7 7,2/4,7/5,6 8,7/5,2/6,4

Nasza ocena: 3-