Inna koncepcja obowiązuje w Seicento: początkowo była to "dziewięćsetka", ale montowano ją tylko rok - do maja 1999 roku
Od tego momentu na taśmy trafia już tylko motor o pojemności 1,1 l. Trudno powiedzieć, która z zalet auta jest najważniejsza. Przestrzeń bagażowa (w vanie chyba najbardziej istotna) jest łatwo dostępna przez duże tylne drzwi. Regularne kształty ułatwiają przewożenie różnorakich przedmiotów, problemem mogą być nie osłonięte, a przez to łatwe do uszkodzenia blachy. Koło zapasowe powędrowało za fotel pasażera, ułatwia to ewentualną wymianę "kapcia", ale ogranicza możliwości ustawienia (przesunięcia i złożenia) fotela.
Miejsce kierowcy nie straciło nic z funkcjonalności, natomiast pasażer jest nieco poszkodowany
Kokpit pozostał bez zmian w stosunku do osobowej wersji auta, co oznacza doskonałą czytelność i nowoczesne kształty. Za to z pewnością nie można narzekać na nadmiar wyposażenia - brakuje np. wewnętrznej recyrkulacji powietrza. Wykorzystany do napędu samochodu silnik jest doskonale znany. Jest nienowoczesny, jego historia rozpoczęła się dużo wcześniej niż ktokolwiek pomyślał o istnieniu Seicento. Dlatego obok siebie działają takie rozwiązania jak jednopunktowy wtrysk Webera, hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego oraz trzy podpory wału korbowego i wałek rozrządu w kadłubie.
Silnik jest na szczęście dość oszczędny i trwały
Na 100 km wystarcza mu około 6 l benzyny, a przebiegi między remontami to około 150-200 tys. km. Regeneracja jednostki napędowej to wydatek około 5 tys. zł, natomiast nowy motor kupowany w serwisie Fiata kosztuje około 9 tys. zł. Dla zwolenników dynamicznej jazdy warto polecić jednak nowszą wersję z silnikiem 1.1 Fire. Do udanych zespołów należy zaliczyć zawieszenie. Obok komfortu zapewnia niezłe właściwości jezdne. Krytycznych uwag nie zbierają też hamulce i układ kierowniczy. Manewrowanie w ruchu miejskim istotnie ułatwia mała średnica skrętu - 8,8 m. Poczynione w silniku i samochodzie zmiany miały zapewnić łatwą obsługę. Rzeczywiście, jednostka napędowa nie sprawia problemów, a np. łańcuch rozrządu wymieniany jest dopiero przy remoncie. Istotna jest też łatwość nabycia części zamiennych (ASO i liczne sklepy) oraz ich przystępne ceny.