Logo
UżywaneGwarancja komfortu

Gwarancja komfortu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Model 406 pojawił się w sprzedaży pod koniec 1995 roku. Cztery lata później przeprowadzono znaczny lifting.

Gwarancja komfortu
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Gwarancja komfortu

Najbardziej charakterystyczne zmiany zewnętrzne to wprowadzenie reflektorów z gładkiego poliwęglanu, wlotu powietrza z kratownicą w kształcie plastra miodu, uwypuklenie maski silnika i bagażnika oraz przedzielenie paskiem w kolorze nadwozia tylnych lamp. We wnętrzu zmieniono układ zegarów, a dla części przycisków znaleziono nowe miejsca. Samochód zyskał na urodzie, ale też na bezpieczeństwie - wzmocniono strukturę karoserii - oraz komforcie (np. zmodyfikowano fotele). Przytulne wnętrzeDeska rozdzielcza została wzorowo zaprojektowana pod kątem ergonomii. Można regulować stopień intensywności bursztynowego podświetlenia wskaźników. Włącznik świateł oraz przycisk sygnału dźwiękowego znajdują się na lewej manetce przy kierownicy, co we francuskich samochodach stanowi częste rozwiązanie. Samochód jest dobrze wyciszony. Nawet przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać, przy czym powyżej 140 km/h odgłos wiatru zaczyna dominować nad hałasem pracy silnika. W środku "406" nawet osoby pokaźnych rozmiarów nie będą narzekać na brak miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu (tu wysocy pasażerowie mogą mieć za mało przestrzeni nad głowami). Dla kierowcy przydatna jest regulacja podparcia lędźwiowego (opcjonalne wyposażenie), bez niej po kilku godzinach jazdy kręgosłup przypomni nam o swoim istnieniu. Aby zapewnić optymalną pozycję podczas prowadzenia, przewidziano możliwość regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach, a także wysokości siedziska fotela. Dobra jest jakość zastosowanych materiałów i montażu. Pojemność bagażnika (podczas modernizacji zmieniono tylną półkę) to tylko 430 l - jak na tę klasę samochodu to minimum. W oparciu tylnego siedzenia jest otwór, który okazuje się bardzo przydatny przy przewożeniu długich przedmiotów, np. nart. Samochód został wyposażony w doskonale oświetlające drogę reflektory z żarówkami H7. Żwawy motorek "406" z silnikiem 1.8 16V na pewno nie jest rakietą. Ze startu "setkę" osiągnąć można po ok. 12 s. Po wkręceniu silnika na wysokie obroty auto ma całkiem przyzwoitą dynamikę. Niestety przy takiej jeździe po pokonaniu 100 km można się spodziewać zużycia 12 l paliwa. Przy spokojnym operowaniu pedałem gazu da się zaoszczędzić 2-3 litry. Na trasie średni wynik to 7,5 l/100 km. Opisywany silnik przez pewien czas dostępny był z fabryczną instalacją LPG. W 2001 r. jego miejsce zajął nieco mocniejszy, 116-konny motor (również 1.8). Komfort zapewnia dobrze zaprojektowane zawieszenie. Auto miękko pokonuje nierówności na drodze, a jednocześnie pewnie trzyma się drogi na zakrętach. Układ kierowniczy działa bez zarzutu. Dobrych wrażeń podczas jazdy ujmuje jedynie skrzynia biegów. Podczas zmiany przełożeń odczuwa się haczenie drążka. Podczas modernizacji w 1999 r. poprawiono hamulce, które charakteryzowały się kiepską skutecznością. Słabe strony W serwisie Peugeota model 406 jest uważany za jeden z najtrwalszych samochodów koncernu. Nie dziwią przebiegi 100 tys. km, podczas których wymieniano tylko materiały eksploatacyjne. Znane są też przypadki przekroczenia przez taksówkarzy 700 tys. km. Samochód jest ceniony w tym fachu. Najsłabsze są łączniki stabilizatorów. Inne elementy zawieszenia dobrze znoszą dziurawe drogi. Zespół napędowy przy odpowiedniej eksploatacji wytrzymuje znaczne przebiegi. "Pływanie" wolnych obrotów ustępuje zazwyczaj po oczyszczeniu silniczka krokowego. W silniku 1.8 może pojawić się nadmierne zużycie oleju. Często sama wymiana uszczelniaczy zaworów wystarczy do usunięcia problemu. Koszt usługi może jednak wynieść 2500 zł, gdyż wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem oraz sprawdzeniem szczelności zaworów. Termin wymiany paska zębatego podawany przez Peugeota to 120 tys. km, ale ASO zaleca wykonanie operacji co 90 tys. km.Z drugiej rękiOferta aut używanych jest szeroka, wiele z nich ma polską historię. Łatwo spotkać kombi i coupé oraz różne silniki. Cena "406" jest niższa niż porównywalnych aut niemieckich czy japońskich. Należy wystrzegać się egzemplarzy z dużymi przebiegami oraz powypadkowych. Można natrafić na samochody, które służyły jako taksówki - szczególnie dotyczy to aut w kolorze białym. Wyposażenie z upływem czasu było coraz lepsze. Łatwo spotkać auta z ABS-em, detektorem deszczu, klimatyzacją. Standardem od początku było wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szyb i airbag kierowcy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: