Pod względem niezawodności 3-drzwiowy Civic (wytwarzany w Japonii wspólnie z sedanem) był i jest nadal nie do pobicia. Mierzyć się mogą z nim tylko rodzimi konkurenci, czyli: Mazda 323, Nissan Almera i Toyota Corolla. Pozostali rywale z drugiej połowy lat 90. pozostają daleko w tyle pod względem trwałości! Usterki rzadko nękają kompaktową HondęPrzede wszystkim w Civicu wyposażonym w troje drzwi nie występuje kłopot z korozją, która nękała wersję 5-drzwiową (produkowaną w Wielkiej Brytanii). Wtajemniczeni wiedzą, o co chodzi. Tylne błotniki liftbacka szybko pokrywały się brązowym nalotem - zawiódł źle zaprogramowany automat na linii produkcyjnej. W opisywanym wariancie brązowych wykwitów należy się spodziewać tylko na układzie wydechowym. Wbrew pozorom jest to poważny kłopot, gdyż wymiana nie będzie tania nawet przy wykorzystaniu zamienników. Podobnie jest w wypadku amortyzatorów. Niekiedy zużywają się po przejechaniu 90-120 tys. km, za co odpowiada katastrofalny stan polskich dróg. Podobnie zresztą dzieje się z łącznikami stabilizatora i wahaczami górnymi z przodu oraz silentblockami wahaczy wleczonych z tyłu. Frustrujące jest to tym bardziej, że u naszych zachodnich sąsiadów kłopoty zawieszeniowe po prostu nie występują. To w zasadzie wszystkie typowe dolegliwości tego "japończyka" z krwi i kości. Oczywiście, nie oznacza to, że inne elementy należy sprawdzać po macoszemu. Warto posłuchać łożysk kół tylnych (wymienia się je z piastami - koszt ok. 500--600 zł), sprawdzić stan półosi napędowych (niekiedy po 100 tys. km pękają gumowe osłony) i inne elementy. Jednak egzemplarz regularnie serwisowany nie powinien wykazywać poważnych niedomagań.Mały może dużo - silnik 1.4 to dobry wybórDużo dobrego można powiedzieć o popularnym silniku 1.4. 90-konna jednostka ma typową dla marki charakterystykę. Nabiera wigoru dopiero po przekroczeniu 3500 obr./min. Ciągnie wtedy równo doprzeszło 6000 obr./min, a spod maski słychać metaliczny dźwięk. "Setkę" Civic osiąga już po 10 s - to dobry wynik. Poza tym silnik jest oszczędny (średnio spala ok. 7 l/100 km). Fani Hondy o sportowym zacięciu powinni szukać w gamie wersji 1.6 VTi (system VTEC i DOHC) o mocy 160 KM bądź silnika 1.6/126 KM, gdyż jednostki te pozwalają jeździć naprawdę dynamicznie. Usterki motoru 1.4 występują stosunkowo rzadko. Warto zwrócić uwagę na pracę pompy wody i aparatu zapłonowego, w którym przy dużym przebiegu zaciera się trzpień. Sporadycznie zdarzają się awarie sondy lambda. Wysoko ocenić trzeba zestrojony układ jezdny, dobrą kierowalność auta oraz bezpośredni układ kierowniczy. Kufer? Raczej symboliczny (225/600 l), choć powinien wystarczyć na podstawowe bagaże młodego użytkownika. To właśnie tym osobom polecamy zgrabny, 3-drzwiowy kompakt Hondy. Zadbany egzemplarz z pewnego źródła pojeździ jeszcze jakiś czas bez większych nakładów finansowych.
Honda Civic 1.4 - Nie ma zastrzeżeń!
Nie tylko osoby zajmujące się naprawą aut mają dobre zdanie o kompaktowej Hondzie wytwarzanej w latach 1995-2001. Także użytkownicy nie kryją zadowolenia z posiadania tego modelu.