REKLAMA
Auto Świat Używane Jaguar Xj8 - Kosztowny elegant

Jaguar Xj8 - Kosztowny elegant

Nie podoba ci się nadwozie BMW serii 7, a Audi A8 i Mercedes klasy S są zbyt pospolite – być może XJ8 poprzedniej generacji jest autem dla ciebie. Po pierwsze, Jaguar może się podobać, łączy bowiem wszystko to, co najlepsze w brytyjskim wzornictwie przemysłowym, z niezłą jakością wykonania. Po drugie, jest nowoczesny – całe nadwozie pojazdu oraz jego przestrzenna rama wykonane zostały ze stopu aluminium łączonego przy pomocy nitów. Nie oznacza to, że nie da się go naprawić, jednak wciąż niewielu blacharzy to potrafi. Co gorsza, nawet w ASO brakuje niektórych nitów i trzeba je dorabiać. Oryginalne elementy nadwozia są dosyć drogie (np. błotnik kosztuje 2600 zł, maska 5600 zł), tańsze są części ze szrotu – głównie pochodzą z egzemplarzy przywiezionych z Anglii.Pod maską Jaguara XJ8 montowano dwie wolnossące jednostki napędowe V8 – 3.5/258 i 4.2/298 KM. Obie oferują zadowalające osiągi, ale dużo palą (trzeba przyjąć średnio 15 l na 100 km). W porównaniu z poprzednią generacją Jaguara poprawiono konstrukcję motorów. Nie słychać o problemach z panewkami czy też z napinaczami łańcuchów rozrządu. Pod względem wytrzymałości nieźle wypada także osprzęt jednostek V8. Problemów może przysporzyć za to automatyczna skrzynia produkcji niemieckiej firmy ZF.

Jaguar Xj8 - Kosztowny elegant
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Jaguar Xj8 - Kosztowny elegant

Regenerowana przez producenta kosztuje ok. 30 tys. zł, natomiast za naprawę poza ASO trzeba zapłacić od 5 do 10 tys. w zależności od uszkodzeń. Przed zakupem warto więc sprawdzić płynność działania przekładni. W XJ8 jest dużo elektroniki, każdą naprawę musi więc poprzedzić podłączenie do komputera diagnostycznego.

Powiązane tematy: