Jednak Audi Cabriolet zbudowane w oparciu o model 80 nie wymaga dużych nakładów finansowych. Również cena egzemplarzy z początku lat 90. jest obecnie przystępna.Styl i elegancja Opisywany model zaprezentowano na początku 1991 roku. Od momentu pojawienia się na rynku samochód chwalono za dokładność wykonania, nowoczesne rozwiązania oraz stylistykę. Nawet dzisiaj nadwozie nie straciło wiele ze swego uroku. Równie odporne na czas okazało się poszycie materiałowe dachu. W egzemplarzach zadbanych nie ma mowy o przedostawaniu się wody do wnętrza czy też nadmiernych przedmuchach podczas szybkiej jazdy. Mikropowodzi należy spodziewać się raczej w wyniku zużycia szerokiej uszczelki szyby przedniej (efekt starzenia), choć i to nie jest regułą. Do mocnych punktów pojazdu należy też dobra jakość wykończenia oraz niemal wzorowa ergonomia przejrzystej i czytelnej deski rozdzielczej. Dobry komfort zapewniają obszerne fotele spotykane również w wersji ze zintegrowanym pałąkiem przeciwkapotażowym. Zastrzeżenia można mieć do szerokości wnętrza, a także niewielkiej ilości miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń, gdzie dodatkowo podróżni narażeni są na ogromne przeciągi. Bagażnik raczej symboliczny. Jego funkcjonalność obniża usytuowanie zbiornika paliwa w pionie, pomiędzy częścią bagażową a oparciem kanapy (tak jak w "80" do 1991 r.). W dziewięcioletniej karierze model oferowano z silnikami benzynowymi: 1.8/125 KM, 2.0/115, 2.3/133, 2.6/150 oraz 2.8/174 i dieslem 1.9 TDI/90 KM. Jednak do 1993 r. auto występowało tylko z 5-cylindrową jednostką o poj. 2,3 litra, z wtryskiem mechanicznym (KE3-Jetronic 3.2) - konstrukcja trwała, sprawdzona, ale też paliwożerna (średnie spalanie ok. 10-11 l/100 km). Silnik zapewnia przeciętną dynamikę i budzi się dopiero w górnym zakresie obrotów. Szkoda, gdyż twardo zestrojony układ jezdny i precyzyjnie pracująca skrzynia biegów skłaniają do sportowej jazdy.Udany model Osoby poszukujące auta z otwieranym dachem za rozsądne pieniądze powinny zainteresować się propozycją Audi. Zadbane egzemplarze z początku produkcji mogą kosztować nawet ok. 25 tys. zł. Na tle nielicznych klasowych konkurentów mają opinię solidnych i trwałych. Drobnymi awariami nie ma co się przejmować, gdyż podzespoły zawieszenia, elementy silnika i przeniesienia napędu pasują od modelu 80, a ich dostęp (w serwisie i u prywatnych importerów) jest niemal wzorowy. Natomiast warto dokładnie obejrzeć stan lamp, halogenów czy też elementów typowych dla wersji kabriolet - występują jako oryginalne i są bardzo drogie.
Kabriolet z górnej półki
Chyba nie ma nic przyjemniejszego niż jazda kabrioletem w ciepłe, słoneczne dni. Niestety tylko nieliczni mogą sobie na to pozwolić.