Logo
UżywaneMegaprzeciętny

Megaprzeciętny

Lata 90. były udane dla firmy Renault.

Megaprzeciętny
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Megaprzeciętny

Zainteresowanie autami tej marki wyraźnie wzrosło. Jednym z sukcesów handlowych okazał się Mégane, samochód zaliczany do najchętniej kupowanych kompaktów w Europie. W sumie na rynek trafiło prawie 4 mln sztuk modelu pierwszej generacji.Trzeba przyznać, że francuskiemu koncernowi udało się trafić w gusta wielu klientów. Auto oferowano z szeroką gamą silnikową i niemal kompleksową paletą nadwozi. Prawie każdy mógł wybrać wersję spełniającą jego oczekiwania. Dużą popularnością cieszył się sedan.Typ wielofunkcyjnyPod względem funkcjonalności wersja Classic zasługuje na pochwałę. Duży, a nawet ogromny bagażnik jest praktyczny i co najważniejsze foremnie ukształtowany. Po rozłożeniu tylnych siedzeń otrzymuje się długą na prawie 190 cm powierzchnię załadunku. Kabina również okazała się funkcjonalna. W przedniej części podróżuje się całkiem przyjemnie. Z tyłu komfort zapewniono dwóm dorosłym osobom. Jednak pokonywanie dłuższych tras może stać się uciążliwe. A to z powodu zbyt miękkich foteli, które co prawda początkowo wydają się być bardzo wygodne, ale po godzinie jazdy daje o sobie znać nie najlepsze podparcie pleców i nóg. Szkoda, gdyż problemy wytłumienia wnętrza rozwiązane zostały całkiem dobrze, co w połączeniu z komfortowo zestrojonym zawieszeniem daje sporo satysfakcji z jazdy właśnie na długich trasach. Deska rozdzielcza ma swój styl, na czym niestety ucierpiała ergonomia. Przy uruchamianiu wielu przełączników trzeba pochylać się do przodu. Także usytuowanie kierownicy (regulowanej w pionie) ma pewne wady. Tworzywa są nie najgorszej jakości, ale zostały kiepsko spasowane, o czym informują nieprzyjemne skrzypienia. Za to dużo dobrego można powiedzieć o tapicerce użytej do obicia siedzeń oraz boczków drzwi.Wyjątkowe pochwały zbiera 90-konny silnik 1.6, który powstał na bazie jednostki 1.4. Uważany jest za najlepszy wybór spośród wszystkich oferowanych silników. Zapewnia dobrą dynamikę i niski apetyt na paliwo. W teście redakcyjnym przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniosło 11,6 s, natomiast średnie spalanie 7,5 l/100 km.W początkowych egzemplarzach wrażliwym punktem były hamulce. Droga zatrzymania ze 100 do 0 km/h wynosiła ok. 46 m. Dopiero od września 1998 r. dzięki zastosowaniu większych tarcz dystans ten skrócił się o 5-6 m. Sporo drobiazgówNa tle rywali ceny 5-8-letnich egzemplarzy są atrakcyjne. Niestety, główny tego powód stanowią "choroby wieku dziecięcego", które nawet do tej pory trapią wiele aut. Piętą achillesową Mégane'a są cewki zapłonowe (firmy Sagem), które dość często wymagają wymiany - koszt w ASO ok. 500-600 zł. Ponadprzeciętnie szybko koroduje układ wydechowy - radzimy korzystać z markowych zamienników. Po przejechaniu 80-100 tys. km trzeba się liczyć z wymianami: pompy wodnej oraz amortyzatorów. Nietrwałe, a do tego bardzo drogie są również firmowe tarcze hamulcowe. Napęd rozrządu należy wymieniać co 90 tys. km, gdyż zerwanie paska zdarza się przy przebiegu 100-110 tys. km. Warto zwrócić uwagę na wycieki oleju z jednostki napędowej, które często świadczą o przepaleniu uszczelki pod głowicą.

Powiązane tematy: