Logo
UżywaneNajpiękniejsza skarbonka

Najpiękniejsza skarbonka

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W przypadku modelu 280 SE konieczne jest przedstawienie fragmentu historii. To auto (z lat 1970-72) często mylone jest z innym, produkowanym częściowo w tym samym czasie — 220 SEb, a więc typoszeregu W 112, który powstał na bazie limuzyny klasy wyższej 220 S (W 111) należącej do generacji nadwoziowej określanej jako "skrzydlaki".

Najpiękniejsza skarbonka
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Najpiękniejsza skarbonka

Opisywane coupé zbudowano w ramach superluksusowego typoszeregu W 108 (pierwszej oficjalnej klasy S), którego ukoronowaniem była jedna z najbardziej prestiżowych limuzyn wszech czasów, model 300 SEL 6.3. 280 SE Coupé nosił kod fabryczny W 108/109. A ponieważ pochodził z tak szlachetnej rodziny (W 108 należały do najdroższych i najbardziej ekskluzywnych samochodów ówczesnego świata), dostał wszystko, co najlepsze pod względem wykończenia i wyposażenia. W roku 1970 najlepsza była wersja z silnikiem V8 o pojemności 3,5 l.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
BW