Od wielu już lat działa również na rynku polskim, wydając informatory z cenami aut osobowych, dostawczych, naczep i motocykli. W ofercie są też informatory z danymi obsługowo-naprawczymi oraz np. pomagające zidentyfikować numer vin. Dane te dostępne są też na płytach CD.Dowodem na profesjonalizm wycen jest wykorzystywanie cenników Eurotaxu przez Fiata, Forda i Opla w prowadzonych przez nie programach odkupu samochodów używanych. Ceny obliczone na podstawie notowań obowiązują też w niektórych inspektoratach PZU.Podglądanie komisówSkąd Eurotax czerpie informacje o cenach? Głównym źródłem są kontakty z komisami. Tylko tam poznać można faktyczne ceny transakcyjne i ilość sprzedawanych aut. Firma przegląda również ogłoszenia prasowe, ale ceny, które można tam zaobserwować, są często bardzo odmienne dla danego rocznika i wersji. Występują też trudności z rozpoznaniem stanu konkretnego egzemplarza. Dlatego pomocą służy kilkudziesięcioosobowa grupa konsultacyjna składająca się z przedstawicieli komisów (zarówno mieszczących się przy salonach z autami nowymi, jak i niezależnych punktów).Cen podanych w notowaniach Eurotaxu (co miesiąc publikowanych również w "Auto ŚWIECIE") nie można bezpośrednio przekładać na każdy samochód stojący w komisie twierdząc, że jest zbyt drogi lub okazyjnie tani. Istotny wpływ na wartość ma stan techniczny auta, jego wyposażenie i przebieg. Zakłada się, że mały samochód (z silnikiem o pojemności do 900 ccm) przejeżdża rocznie 10 500 km, natomiast największe (z ponad 2-litrowym motorem) "statystycznie" pokonują 25 800 km. Jeśli licznik wskazuje inną wartość, należy zmienić (podnieść lub obniżyć) cenę samochodu. Modelowe auto znajdujące się w cenniku jest w dobrym stanie technicznym, a jeśli przeszło wypadek, jest solidnie naprawione. Istotna jest precyzyjnie określona data pierwszej rejestracji. Nie można zapomnieć o ponadstandardowym wyposażeniu (np. poduszki powietrzne czy ABS, ale tylko te, za które w salonie trzeba było dodatkowo zapłacić), dokonanych w aucie naprawach lub konieczności rychłego ich przeprowadzenia.Istotnym, a często pomijanym czynnikiem mającym wpływ na ostateczną wartość auta jest sytuacja na rynku lokalnym - np. w dużych aglomeracjach samochody stare cieszą się mniejszym powodzeniem, więc są tańsze. Coraz większe znaczenie ma determinacja właściciela i to, jak bardzo zależy mu na pozbyciu się auta. Wreszcie cenę obniżają akcje promocyjne na auta nowe prowadzone przez producentów.Zbadać rynekW oparciu o doświadczenia dotyczące samochodów używanych firma opracowała raport, co dzieje się obecnie i czego spodziewać się można na rynku. Analizie poddano 100 aut spośród 10 najlepiej sprzedających się na rynku marek (w odniesieniu do nowych pojazdów). Samochody podzielono na 5 klas w zależności od wielkości (patrz: tabela wyżej). Obserwowano ceny samochodów 2-, 4- i 6-letnich. Uwzględniono zmiany modelowe dokonane w tym czasie. Przyjęte zostały auta z silnikami benzynowymi.Wnioski z analizy są bardzo interesujące: 1. Pojazdy klasy B najmniej tracą na wartości w stosunku do ceny nowego pojazdu - po dwóch latach jest to 31 procent. 2. Klasa A więcej traci niż klasa B, mimo że są tam tańsze auta. 3. Klasa C najwięcej traci na wartości w ciągu pierwszych 4 lat, potem spadki są najmniejsze. 4. Spadki wartości pojazdów segmentu D są zbliżone do A. 5. Najwięcej tracą pojazdy z klasy E - prawie o 1/3 więcej niż w klasie B. 6. Im wyższa klasa pojazdu, tym wyższa średnia wartość pojazdu w funkcji wieku.
Nareszcie stabilizacja
Eurotax badaniem rynku samochodowego zajmuje się od 66 lat. Działa w blisko 30 krajach, a w Europie, wśród firm wyceniających samochody, jest liderem.