Czy GM odrobił lekcje? Wystarczy spojrzeć na drugą generację modelu, która znacznie rzadziej miewa takie usterki. Wspominamy o niej, gdyż stanowi ona naturalną konkurencję dla opisywanego modelu z uwagi na niewielką różnicę w cenie zakupu. Astrę Classic kupimy już za prawie 5 tys. zł, a jej młodszą konstrukcyjnie „siostrę” – gdy dopłacimy około dwóch tys. zł.
W przypadku Astry Classic szansa na zadbane auto pochodzące od pierwszego polskiego właściciela okazuje się większa niż w przypadku „dwójki”, która zwykle jest pojazdem importowanym i co za tym idzie – często ma powypadkową przeszłość. Co ciekawe, na rynku wtórnym Astra I Classic jest niezbyt popularna. Jej minus stanowi ubogie wyposażenie (w standardzie tylko ABS i jeden airbag) oraz wnętrze przeciętnej wielkości.Astra z silnikiem 1.6 16V o mocy 100 KM to całkiem dynamiczne auto, szczególnie gdy porówna się ją z ośmiozaworowymi wersjami 1.4 i 1.6. Problemem motoru 16V jest to, że nie ma on, tak jak jednostki 8V, bezkolizyjnego rozrządu, a w Astrze zdarzają się przypadki pękania pasków. Poza tym trzeba w nim kontrolować poziom oleju silnikowego, gdyż spala go więcej niż podobne silniki konkurencji. Z drugiej jednak strony wersje z mniejszą liczbą zaworów lepiej znoszą montaż instalacji LPG, która w tej klasie cenowej jest normą.