Nie ma tu mowy o tylnej klapie, jaka występuje np. w Oplu Tigrze czy Hyundaiu Coupé. Konstruktorzy Mégane'a Coupé nie poszli na żadne kompromisy, które kosztem "czystości gatunku" ułatwiałyby na przykład korzystanie z samochodu. W rezultacie na tylnym siedzeniu jest bardzo ciasno, a z bagażnika korzysta się raczej trudno, ale nikt nie może mieć wątpliwości, że ma do czynienia z prawdziwym, rasowym coupé w każdym calu. Samochód zdobył popularność także dlatego, że pojawił się we właściwym czasie. Kiedy debiutował jesienią 1995 roku był jedynym autem typu coupé wśród kompaktów. Opel Astra powstawał dopiero na deskach projektowych. Renault potrafiło wykorzystać lukę. Zaoferowało samochód o znakomitej sylwetce. Jej przednia część, (do słupków środkowych) jest identyczna, jak w "zwykłym", pięciodrzwiowym Mégane. Zupełnie inny jest jednak tył o krótkim zwisie, który nadaje karoserii dynamikę sprężonego do skoku drapieżnika. Wszędzie owaleW wystroju samochodu dominują owale. Dotyczy to także tablicy rozdzielczej, która jest oryginalna i rozpoznawalna, jednak nie kosztem przejrzystości i funkcjonalności. W tej wersji samochodu zdobią ją dodatkowo białe tarcze okrągłych zegarów. W środkowym panelu deski znalazł się wbudowany fabrycznie radioodtwarzacz. Jednak jego jakość można określić mianem przeciętnej, co nie usatysfakcjonuje wielu miłośników słuchania muzyki w aucie i nieco kłóci się z dość elitarnym przecież charakterem samochodu. Materiały tapicerskie i tworzywa sztuczne są dobrej jakości i nie trzeszczą w czasie jazdy. W wersji "16V" czasem pojawia się (jako opcja) skórzana tapicerka. Dwa plus dwaMégane Coupé jest autem przeznaczonym dla dwóch osób. Siedzą one w fotelach, które okazują się nadspodziewanie wygodne. Z tyłu teoretycznie są także dwa miejsca pasażerskie, lecz nie należy traktować ich poważnie. Skrócenie rozstawu osi jest najbardziej odczuwalne właśnie w tym miejscu. Spory bagażnik ma wąski otwór załadunkowy, ale dzięki składanej, dzielonej tylnej kanapie zapewnia on "resztki" funkcjonalności. Fotele przednie gwarantują dobre trzymanie boczne i jest to bardzo ważne, gdyż auto prowokuje do szybkiej jazdy. 150-konny silnik rozpędza je błyskawicznie (sprawuje się lepiej niż wprowadzony później 140-konny IDE), a przy tym znakomicie słucha się ono kierownicy. Udane jest też twardo dostrojone zawieszenie, które pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Ze względu na stosunkowo niewielki rozstaw osi samochód nie lubi tylko poprzecznych nierówności. Silnik jest nieco hałaśliwy, ale wielbicielom usportowionych aut jego dźwięk nie będzie przeszkadzał. Korzystnie wypadają koszty paliwa - w mieście auto zadowala się 11 l/100 km. Przy agresywnej jeździe pozamiejskiej wartości będą zbliżone. Nietrwały wydechMegané Coupé, nie jest liderem w dziedzinie niezawodności i trwałości. Trafiają się egzemplarze kapryśne, które dość często muszą odwiedzać stacje serwisową. Większość awarii Coupé dzieli z podstawową odmianą - stosunkowo szybko koroduje wydech, niezbyt trwałe są również silentblocki. Mogą pojawić się też problemy z układem kierowniczym. Stan techniczny auta w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Ostro jeżdżący i hamujący kierowcy szybko doprowadzą do przegrzania tarcz hamulcowych, co powoduje ich skrzywienie.
Prawdziwe coupé
Większość aut określanych nazwą coupé nie spełnia podstawowych cech charakteryzująch ten typ pojazdu. Klasyczne coupé to dwudrzwiowy, dwu- lub czteromiejscowy samochód o silnie pochylonej tylnej części dachu i ograniczonej przestrzeni na bagaż.
Auto Świat
Prawdziwe coupé