Sprawdzane są m.in.: elementy nośne podwozia pod kątem korozji, zawieszenie, układ kierowniczy, silnik, układ przeniesienia napędu, „elektryka”, układ hamulcowy oraz wydech. Spośród wszystkich badanych elementów i podzespołów najczęściej zawodził układ elektryczny (głównie oświetlenie), natomiast najmniej problemów przysparzały hamulce, a także elementy nośne podwozia. Podobnie jak przed rokiem, w najmłodszej kategorii wiekowej prym wiodą samochody producentów japońskich oraz niemieckich. Wysoko oceniane są auta Toyoty, Mazdy, Subaru, Hondy, Porsche, a także niektóre modele Forda, Volkswagena oraz BMW. W środku stawki znalazły się popularne na naszym rynku pojazdy Skody, Opla oraz Seata. Dolną część tabeli okupuje Fiat, Peugeot i Renault, ale znajdziemy tu też pojazdy renomowanych producentów, takie jak: Nissan Primera, Mercedesy klasy M i E, BMW Mini czy Mitsubishi Carisma. 1. Miejsce - Toyota Corolla VersoTegoroczny debiutant i od razu zwycięzca! Toyota Corolla Verso okazała się samochodem, który przegląd rejestracyjny zalicza bez większych problemów. Wzorowo oceniono zabezpieczenie antykorozyjne.3. Miejsce - Porsche 911Wciąż na topie! Auta z Zuffenhausen od lat zajmują czołowe pozycje w raporcie TÜV. Tak jest także i tym razem. Najwyżej sklasyfikowano model 911. Również Boxster zajął bardzo dobre 7. miejsce. 3. Miejsce - Ford FusionnFusion utrzymał świetną pozycję sprzed roku! Oprócz oświetlenia przedniego wszystkie badane podzespoły „wyrośniętej Fiesty” były w bardzo dobrej kondycji.5. miejsce - Mazda 3Producent z Hiroszimy ma powody do dumy. W pierwszej dziesiątce znajdują się dwa jego popularne modele – seria 2 i 3, które sklasyfikowano odpowiednio na 2. i 5. miejscu. 20. miejsce - VW GolfKompakt Volkswagena na dobrym 20. miejscu w raporcie TÜV. Samochód zbiera również świetne recenzje u mechaników i był wysoko oceniony podczas naszego testu na dystansie 200 tys. km. 97. miejsce - Mercedes klasy ENiegdyś synonim trwałości, obecnie auto przeciętnie wykonane, które miewa kłopoty na przeglądzie rejestracyjnym. Najwięcej zastrzeżeń było do stanu przedniego zawieszenia i układu kierowniczego.101. miejsce - BMW MiniLuz w układzie kierowniczym, wycieki oleju z silnika, zwichrowane tarcze hamulcowe i złe ustawienie świateł mijania – to najczęstsze zastrzeżenia diagnostów do Mini.108. miejsce - Nissan PrimeraW zeszłym roku 5. miejsce od końca, w tym – 10.! Notowania Primery nadal nie wyglądają najlepiej. No cóż, w przypadku Nissana klasy średniej kooperacja z Renault nie wyszła na dobre.117. miejsce - Kia CarnivalCarnival już na dobre zadomowił się na ostatnim miejscu raportu TÜV. Jeden samochód na cztery przebadane był odsyłany do naprawy, a następnie wzywany ponownie na kontrolę.
Raport TÜV 2009: samochody 2- i 3-letnie - Top japońsko-niemiecki
Tradycyjnie, jak co roku, Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego TÜV publikuje zestawienie najbardziej i najmniej zawodnych samochodów. Raport powstaje na podstawie danych zgromadzonych przez diagnostów podczas obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych w Niemczech i należy go traktować jako jedną ze składowych przy ocenie jakości używanych czterech kółek.