Za to jako funkcjonalne auto osobowe ma ona mnóstwo zalet.Przede wszystkim jest bez wątpienia bardzo ładne. Opadająca ku tyłowi linia górnej krawędzi okien sprawia, że nadwozie wygląda lekko i dynamicznie. Cena, jaką się za to płaci, to właśnie mniejsza od średniej w tej klasie pojemność bagażnika oraz utrudniony załadunek przedmiotów o dużych gabarytach.Kabina z przodu jest obszerna, z tyłu bardzo wysocy mogą narzekać, że dach znajduje się zbyt blisko głowy. Wnętrze przekonuje elegancką stylizacją oraz świetną jakością materiałów i montażu. Projektanci nadwozia nie zapomnieli także o najważniejszym - o bezpieczeństwie. Laguna II jako pierwsza zdobyła pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro-NCAP. Silnik 1.8 to kompromis między zbyt słabą jednostką 1.6 a dość paliwożernymi motorami 2-litrowymi. Auto usatysfakcjonuje zatem większość kierowców, tym bardziej że zawieszenie pozwala na dość dynamiczną jazdę, co osiągnięto bez większego uszczerbku dla komfortu podróżujących.Co ważne, z silnikiem 1.8 Laguna II rzadko stwarza swym użytkownikom poważne problemy, choć - niestety - zdarzają się egzemplarze pechowe. Motor jest trwały, trzeba tylko pamiętać, by wymieniając pasek rozrządu (w naszych warunkach najbezpieczniej co 60-70 tys. km), założyć też nowe Koło pasowe układu zmiennych faz, bowiem nie wytrzyma ono do następnej wymiany paska.Pechowcy mogą mieć problemy z elektroniką nadzorującą wtrysk paliwa. Przejście w tryb awaryjny (co na szczęście zdarza się dość rzadko) kończy się niekiedy wymianą procesora sterującego. Przyczną problemów potrafią też być układ Keyless Entry (moduł czytnika kart) oraz system kontroli ciśnienia w oponach (szczególnie w egzemplarzach wyprodukowanych do wiosny 2003 r.). Drobniejsze przypadłości to brak podświetlenia panelu sterowania klimatyzacją automatyczną (potrafią go naprawiać niektórzy elektronicy, w ASO można liczyć tylko na wymianę), a także awarie wycieraczek przednich i tylnej. Ważna wskazówka: jeżeli przednie wycieraczki zatrzymają się nie tam, gdzie trzeba, nie należy próbować sprowadzania ich na siłę do pozycji spoczynkowej. Spowoduje to najczęściej nieodwracalne uszkodzenia mechanizmu, a ten (w komplecie z silnikiem) kosztuje w ASO około 1400 zł.Duże zapylenie na polskich drogach powoduje, że filtr przeciwpyłkowy nie wytrzymuje zakładanego przez producenta przebiegu 30 tys. km. Zatyka się, powodując spadek skuteczności działania układu klimatyzacji(a w skrajnych przypadkach awarię). Lepiej wymieniać go co 15-20 tys. km. Brak możliwości uruchomienia klimatyzacji oznacza najczęściej uszkodzenie czujnika temperatury zewnętrznej. Najsłabsze punkty zawieszenia przedniego to gumy stabilizatora i sworznie wahaczy, a także amortyzatory, które na dziurawych drogach można nawet pogiąć. Dłużej wytrzymują łączniki stabilizatora i końcówki drążków. Z tyłu kontrolować trzeba stan poduszek tylnej belki.
Renault Laguna GrandTour - Nie tylko na wakacje
Od samochodu kombi klasy średniej wiele osób oczekuje przede wszystkim przestronności pozwalającej w razie potrzeby zmienić go w mały furgon. Powiedzmy od razu, że to nie dla nich stworzono Lagunę II.