Zużycie elementów układu hamulcowego czy amortyzatorów (po 150 tys. km) to też coś zupełnie normalnego. Gdyby Land Cruiser nie był tak niezawodny, jego eksploatacja byłaby kosztowna, ponieważ oryginalne części są dość drogie, a oferta zamienników uboga. Niestety, tańsze części (nawet te oferowane w sieci ASO) odbiegają jakością od oryginałów i mają krótszą żywotność.
Toyota Land Cruiser 90 - Przyjaciel podróżnika
Toyota Land Cruiser to jeden z najbardziej pożądanych samochodów terenowych na rynku wtórnym. Cieszy się dużym zainteresowaniem mimo utrzymujących się wysokich cen. Za jeden z pierwszych egzemplarzy debiutującego w 1996 roku modelu 90 trzeba zapłacić około 28 tys. zł. Dla porównania terenowego Opla Fronterę w podobnym wieku kupimy już za 10-12 tys. zł. Ta olbrzymia różnica cen pozornie podobnych aut wynika oczywiście z diametralnie różnej trwałości. Land Cruiser gwarantuje wyjątkową niezawodność i dlatego wiele osób chętnie za to sporo zapłaci. Coś takiego jak lista typowych usterek w przypadku tego auta praktycznie nie istnieje. Nieliczne problemy dotyczą np. przekładni kierowniczej, w której mogą pojawiać się przecieki lub występować luz, niekiedy pęka też jej mocowanie. W przypadku wycieków czy uszkodzonego mocowania koszty ograniczą się do kilkuset zł, jednak w razie dużych luzów może być konieczna wymiana przekładni, a to oznacza już wydanie kilku tys. zł. Poza tym rzadko zdarza się usterka tak droga w naprawie i niewynikająca ze zużycia eksploatacyjnego. Przecież to, że czasami trzeba wymienić łączniki lub gumy stabilizatora z przodu, trudno odbierać jako coś wyjątkowego – zdarza się to nawet w terenówkach.