Największym atutem samochodu jest jego ponadprzeciętna niezawodność. Auto w badaniach bezawaryjności Dekry prowadzi w swojej klasie. Ma to pełne potwierdzenie w opinii długoletnich użytkowników. Nie bez znaczenia jest też fakt, że wszystkie RAV-y były produkowane w Japonii.Nadwozie wersji 3-drzwiowej nie oferuje zbyt wiele przestrzeni. Właściwie tylko kierowca i pasażer mogą cieszyć się swobodą ruchów. Osoby zajmujące tylne fotele muszą pogodzić się z małą ilością miejsca na nogi. Wnętrze wykończono twardymi plastikami, ale solidnie spasowanymi.Do napędu stosowano tylko jeden silnikWarto o tym pamiętać - krótka wersja to auto dla osób, które tylko okazjonalnie muszą wykorzystywać wszystkie miejsca. Małe wymiary okazują się dużą zaletą w mieście. Przy całkowitej długości 3,7 m można łatwo manewrować i znaleźć miejsce do parkowania. Dostępny jest jedynie silnik 2.0 o mocy 129 KM, ale radzi sobie bez problemów z małą masą auta, zapewniając bardzo przyzwoite osiągi. Zawieszenie jest dość sztywne, przez co RAV4 ma dobre własności jezdne, jednak kosztem komfortu. Nie podnoszą go też twarde, choć wygodne siedzenia. Wyposażenie auta na ogół jest dość skromneStały napęd wszystkich kół wpływa na duże zużycie paliwa (w teście 11,8 l/100 km), ale w połączeniu ze sporym (20 cm) prześwitem i centralną blokadą mechanizmów różnicowych pozwala bez problemu zbaczać z utwardzonych traktów. Nawet w najstarszych egzemplarzach usterki występują bardzo rzadko i prawie nigdy nie dotyczą napędu i wyposażenia elektrycznego. Silnik (oznaczenie 3S - FE) jest bezkolizyjny, wymaga wymiany rozrządu tylko co 150 tys. km. Olej w skrzyni trzeba zmienić co 60 tys. km, a w mostach co 30 tys. km.Wady Toyoty RAV4 to stosunkowo wysoka cena i mały wybór aut. Drogie są też oryginalne części. Warto posiłkować się znacznie tańszymi zamiennikami. Na bogatsze wyposażenie można liczyć w wersji Fun i Specjal.
Toyota RAV4 2.0 - Może być wzorem
RAV4 w wersji 3-drzwiowej zadebiutował na salonie genewskim w 1994 roku (wersja 5-drzwiowa została zaprezentowana rok później). Rekreacyjno-terenowy charakter samochodu szybko przekonał wielu kierowców, zwłaszcza że auto okazało się też bardzo użyteczne do codziennej jazdy.