Multivan kapitalnie sprawdza się zarówno podczas codziennego użytkowania, jak i na wakacyjnych wyjazdach, a do tego jest całkiem solidnie zbudowany.Niezawodny oraz tani w codziennej eksploatacjiO zawieszeniu nie można powiedzieć złego słowa. T4 dzielnie znosi nierówności naszych dróg. Jeśli użytkownicy wymieniają jakieś niedoskonałości układu jezdnego, to wskazują na delikatny przedni stabilizator i jego łączniki. Nietrwałe są również przeguby napędowe. Dlatego warto zwracać uwagę na wszelkie odgłosy dochodzące z okolic kół. Natomiast tylna oś jest niemal bezobsługowa - jedynie w pojazdach wykorzystywanych w małych firmach mogą pękać sprężyny, oczywiście na skutek notorycznego przeładowywania. Na szczęście ceny części zamiennych (nawet oryginalnych) nie są wysokie, a ich dostępność wręcz wzorowa. Mechanicy chwalą łatwość obsługi, a to korzystnie wpływa na niskie koszty utrzymania i zachowanie auta w dobrej kondycji. Problemem będzie korozja. Brązowy nalot szybko pojawia się na łączeniach elementów nadwozia, w okolicach uszczelek i na krawędziach drzwi. Małą odporność na rdzę wykazuje też wydech. Za to dobre opinie zbierają jednostki napędowe. Opisywany wolnossący, 5-cylindrowy diesel (2.4) to jeden z ostatnich silników "nie do zajechania". Mała moc uzyskana z dużej pojemności wróży długą i bezproblemową eksploatację. Ponadto nieskomplikowana budowa ogranicza koszty ewentualnych napraw. Najczęściej spotykanymi usterkami są wycieki oleju. Przy dużych przebiegach mogą pojawić się problemy z rozruchem zimą. Jest to więc idealna propozycja dla tych, którzy ponad osiągi i dynamikę stawiają niskie koszty eksploatacji. Ciekawą ofertę stanowi turbodiesel 2.5 TDI - szybki i oszczędny, ale przy zakupie czeka więcej pułapek. Sprawdzić trzeba turbosprężarkę. Uwaga też na przepływomierz (szwankuje, a jego wymiana jest droga) i pompę wtryskową - usterki zdarzają się przy przebiegach ok. 200-300 tys. km. Nowy element w ASO kosztuje ponad 5 tys. zł! Zwykle regenerację można przeprowadzić za ok. 2 tys. zł. Fanów dynamicznej jazdy zainteresuje wersja Syncro 2.8/174 KM. Przestronny, bardzo funkcjonalny - rodzinnyT4 zostało zaprojektowane jako pojazd dostawczy i niestety widać to we wnętrzu. Jest proste oraz kanciaste. Wszędzie dominują smutne, czarne lub szare plastiki. Na szczęście montaż jest solidny. Poza tym wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Dlatego nawet jeśli ktoś nigdy nie jeździł Volkswagenem, szybko znajdzie "wspólny język" z tym samochodem. We wnętrzu znajdziemy dużo przestrzeni, i to niezależnie czy siedzimy w pierwszym, drugim, czy trzecim rzędzie siedzeń. Nawet jeśli zasiądą tu wysokie osoby, podróż minie w komfortowych warunkach. Spotkać można egzemplarze, w których tylna kanapa przekształca się w miejsce do spania. Napływ używanych samochodów z zagranicy spowodował znaczny spadek cen. Niestety, większość sprowadzonych pojazdów jest już wyeksploatowana oraz przygotowana do sprzedaży przez nieuczciwych handlarzy. Właścicielem osobowego Volkswagena T4 można stać się już za niewiele ponad 10 tys. zł, ale ciężko znaleźć zadbany pojazd w tak niskiej cenie. Atrakcyjne egzemplarze z dobrym wyposażeniem oraz dynamicznym silnikiem, np. 2.5 TDI, kosztują co najmniej 25 tys. zł. Trzeba pamiętać, że godne zainteresowania są tylko egzemplarze reprezentujące dobry stan techniczny. Dlatego do wszelkich "okazji" radzimy podchodzić z odpowiednio dużą rezerwą, a na oględziny udać się do zaufanego mechanika.Zdaniem fachowca- Volkswagena T4 mogę polecić z czystym sumieniem. Jest to dopracowana konstrukcja. Powinna długo służyć, pod warunkiem właściwej eksploatacji. Awarie nie są częste i zwykle łatwo je usunąć. Uwagę trzeba zwracać na przednie zawieszenie, a w egzemplarzach z silnikami TDI na turbosprężarkę i przepływomierz.Wojciech Bożko,kierownik serwisu VW Auto Forum Płock NASZ WERDYKTMultivan to bardzo ciekawa propozycja dla ludzi szukających pojemnego i niedrogiego w eksploatacji rodzinnego vana. Możliwościami przewozowymi bije na głowę wszystkie kombi, a komfortem nie ustępuje takim konstrukcjom, jak np. Chrysler Voyager. Jedyne co może przeszkadzać, to widoczne pokrewieństwo z wersją dostawczą. Diesel 2.4 to oferta dla cierpliwych kierowców, którym zależy głównie na tanim dojechaniu z punktu A do B. Optymalnym wyborem wydaje się jednostka 2.5 TDI o mocy 102 KM. Duży moment obrotowy pozwala na sprawną jazdę, a zużycie paliwa jest na podobnym poziomie jak w wersji 2.4. Poważne awarie należą do rzadkości, pod warunkiem fachowej obsługi.