Dorosłe osoby mogą w miarę wygodnie zająć miejsca i z przodu, i z tyłu, (zwłaszcza w aucie 5-drzwiowym). Na dodatek tylna kanapa ma regulowane pochylenie oparcia i dobre wrażenie zakłóca tylko nieco za krótkie (46 cm) siedzisko. Wśród zalet Corsy można też wymienić uporządkowaną i dobrze wyposażoną deskę rozdzielczą, jakby przeniesioną z "dorosłych" aut. Tylko trzy cylindry to jednak zbyt małoNie zachwyca natomiast zespół napędowy - Corsa z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 12V to typowe auto do miasta. W redakcyjnymteście czas rozpędzania do 100 km/h wyniósł 17,1 s, a od 80 do 120 km/h - 28,8 s. Przy poruszaniu się od świateł do świateł nie ma to znaczenia, ale na szosie autu wyraźnie brakuje dynamiki. Nie wszystkim będą też podobać się odgłosy pracy jednostki napędowej - choć konstruktorzy Opla zrobili naprawdę wiele, to słychać, że trzy cylindry czterech nie zastąpią. Gdy jednak przymknąć oko (czy może raczej ucho) na brzmienie motoru, to przyznać trzeba, że w aucie miejskim sprawdza się on dobrze. A o wyrozumiałość tym łatwiej,że jest oszczędny - średnie zużycie paliwa w teście to 6,6 l/100 km. Silnik ma ponadto opinię trwałego i niezawodnego. Raczej nie występuje dręczące niektóre inne jednostki Opla zjawisko nadmiernego zużycia oleju, stosunkowo rzadko zdarzają się też jego wycieki.Pomylą się jednak ci, którzy z faktu, iż wałek rozrządu napędzany jest za pomocą łańcucha, wyciągną wniosek, że silnik jest bezobsługowy. W niektórych autach rozrząd staje się głośny już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, a wtedy niezbędna staje się wymiana łańcucha,kół zębatych i napinacza (niektórzy użytkownicy robili to jeszcze na gwarancji). Tylko jeden błąd konstrukcyjnyTypowa przypadłość Corsy C z tych roczników jest jednak inna. Otóż w każdym aucie prędzej czy później dochodzi do awarii zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, powodującej niemożność przełączania przełożeń. Producent znalazł już na to radę, zastępując kilka plastikowych elementów metalowymi. Naprawę wykonuje się więc zasadniczo tylko raz, a nowe Corsy wolne są oczywiście od tego problemu. Poza tym, znacznie już rzadziej, zdarzają się awarie zaworu recyrkulacji spalin, czujnika obrotu wału korbowego i przepływomierza powietrza. Trwałe, nawet na polskich drogach, jest zawieszenie. Dość częstej wymiany wymagają niekiedy łączniki stabilizatora, trudno natomiast mówić o przedwczesnym zużyciu jakichkolwiek innych elementów. Zastrzeżenia można mieć jeszcze do mechanizmu wycieraczek. Lubi się zacierać, co skutkuje uszkodzeniem silnika. Generalnie jednak Corsa C to samochód solidny, w swej klasiepod względem bezawaryjności bez wątpienia plasujący się w czołówce. Wydatki na eksploatację nie są na ogół zbyt wielkie, czemu sprzyja także dobra dostępność części (w tym również tańszych zamienników).
Wystarczy do miasta
Większość rywali wyraźnie preferuje jadących na przednich siedzeniach, podróżujących z tyłutraktuje zaś po macoszemu. Corsa stara się zachować równowagę.