Ot, takie małe, kwadratowe pudełko osadzone na kołach. Jednak miłe zaskoczenie czeka pod karoserią. I nie chodzi tu tylko o walory użytkowe kabiny, ale głównie o trwałość konstrukcji. Warto przy tym wspomnieć, że Agila produkowana jest w Polsce! Miejski van Opla został zaprojektowany na bazie Suzuki Wagona R+. Tłumaczy to typowo japoński wygląd nadwozia. Czy kwadratowa karoseria jest ładna? Można się spierać. Natomiast niewiele da się zarzucić ochronie antykorozyjnej, spasowaniu elementów blacharskich... i walorom użytkowym wnętrza. Przy rozstawie osi, długości i szerokości typowych dla auta miejskiego Agila okazuje się zaskakująco obszerna. Tu nawet czterech koszykarzy nie jest w stanie sięgnąć głowami sufitu, choć już na kolana wiele miejsca nie znajdą. Także skromne fotele zapewniają jedynie przeciętny komfort podróży. Niewiele można zarzucić ergonomii kokpitu, jakości materiałów wykończeniowych i ich spasowaniu. Nic tu nie trzeszczy podczas pokonywania nierówności pomimo twardo zestrojonego zawieszenia. Sprytnie rozwiązano składanie kanapy. W chwili wykonywania czynności fragment siedzenia przesuwa się w przód i opada do wysokości podłogi. Oznacza to mniej pracy i większą przestrzeń użytkową, która rośnie z 240 do 1250 l. To dobry wynik w klasie.Minus dla silnika za dynamikę oraz spalanieNieporozumieniem jest podstawowy, 3-cylindrowy silnik 1.0 o mocy 58 KM. Nie dość, że niechętnie zabiera się do pracy, to spala średnio prawie 6,5 l benzyny na 100 km. Pozytywnie na jego tle wypada skrzynia biegów - wyrób Suzuki. Dlatego zachęcamy do zakupu wersji z jednostką 1.2/75 KM, która spala podobne ilości benzyny, ale zapewnia wyraźnie lepszą dynamikę.Agilę można polecić poszukującym taniego w eksploatacji oraz funkcjonalnego pojazdu miejskiego. Lista typowych usterek nie jest długa. Są na niej: awarie zaworu recyrkulacji spalin (wymiana ok. 1000 zł), usterki przepływomierza powietrza - po przejechaniu ok. 60-80 tys. km (naprawa ok. 800 zł). Zdarzają się uszkodzenia sondy lambda oraz sterownika silnika. Nietrwałe są też elementy cierne przedniej osi i łożyska tylne (trzeba je wymieniać po przejechaniu 80-100 tys. km). Inne awarie występują sporadycznie.
Z ukrytymi zaletami
Na pierwszy rzut oka mikrovan Opla wygląda nieco dziwnie. Jest krótki i wyższy niż szerszy.