Po zmianach w kierownictwie, na czele którego stanął Chińczyk Li Shufu, a dyrektorem wykonawczym Volvo Cars jest Niemiec Stefan Jacoby, który poprzednio stał na czele VW USA. Już w pierwszym kwartale 2010 roku spółka odnotowała zysk oraz w ciągu całego roku ponownie stała się rentowna, co nastąpiło po dwóch latach kryzysu.

Najważniejszą nowością 2010 roku jest nowa generacja sedana Volvo S60, do którego dołączyło zupełnie nowe kombi V60.

Wprowadzono też nowe silniki czterocylindrowe 1,6 GTDi (110 i 132 kW) oraz 2,0 GTDi (149 i 176 kW) opracowane wespół z Fordem, a także 2.0 l turbodiesel własnej konstrukcji o mocy (110, 120 a 130 kW). W 2010 roku Volvo Cars sprzedało 373,5 tys. aut (+11,2 proc. w porównaniu z 2009 r.), a więc na podobnym poziomie jak w 2008 roku.

Nadal największym rynkiem zbytu pozostaje USA, gdzie mimo spadku o 12 proc. sprzedano 54 tys. aut. Wyjątkowo dobrze Volvo sprzedaje się w Szwecji, gdzie odnotowano 26 proc. wzrost i do klientów trafiło 53 tys. aut. Najlepiej sprzedawał się model XC60 z wynikiem 81 tys. egz. Z 387 802 egz. Volvo aż 223 000 wyprodukowano w Belgii, 146 000 w Szwecji i 17 000 w Chinach.

Model 2010 2009 2008 2007
S40 31.688 36.954 48.950 63.062
S60 (1. generacja) 988 14.131 26.148 41.726
S60 (2. generacja) 13.798
S80 19.162 21.064 31.114 42.527
S80L 11.778 7.106
V50 56.098 54.062 62.085 62.348
V60 4.609
V70 48.872 45.751 59.152 69.097
XC60 80.723 61.667 6.954
XC70 22.065 18.006 32.675 36.279
XC90 37.597 32.754 52.872 79.140
C30 35.981 32.409 39.966 46.726
C70 10.158 10.792 14.381 17.418
RAZEM 373.525 334.808 374.297 458.323