Logo
VW Golf GTD test
Spis treści
  1. Plusy
  2. Minusy

O czywiście, w pierwszym momencie, gdy myślimy o Golfie GTD, z tyłu głowy od razu mamy dynamiczną jazdę. I takie postrzeganie tego modelu jest jak najbardziej uzasadnione.

W końcu pod maską tego kompaktu pracuje 184-konny silnik. A że to diesel? Co z tego? Ważne, że umożliwia dynamiczny sprint do „setki”, ponieważ uzyskuje się tę prędkość już po 7,5 s. Taki czas rozpędzania to nie tylko zasługa mocnej jednostki, lecz także szybkiej w działaniu dwusprzęgłowej skrzyni (w standardzie jest manualna i z nią GTD kosztuje o 8100 zł mniej).

VW Golf GTD
VW Golf GTDŻródło: Auto Świat

Podróżując Golfem GTD, można się cieszyć zarówno z dobrej dynamiki, jak i z wysokiej kultury pracy napędu. Tak na postoju, jak i podczas przyspieszania silnik miarowo pomrukuje i ani przez chwilę nie słychać klekotu charakterystycznego dla wielu diesli. Silnik daje powody do radości również z racji ograniczonego apetytu na paliwo. O tak optymistycznych wartościach, jakie podaje producent, można zapomnieć, ale i tak jest nieźle. W trakcie testu jazda po mieście oznaczała zużycie paliwa na poziomie 7 l/100 km, a poza miastem na każdych 100 km jednostka potrzebowała 6 litrów oleju napędowego.

Decydując się na Golfa GTD, warto zainteresować się adaptacyjnym zawieszeniem DCC (dopłata: 4250 zł). Dzięki niemu można nie tylko zmienić twardość podwozia, lecz także zdecydować o profilu jazdy (bez DCC ta funkcja kosztuje 440 zł), a to oznacza różne działanie silnika i układu jezdnego. Kierowcy, którym zależy na dobrej dynamice, mogą się zdecydować na profil sportowy. Wówczas układ jezdny staje się sztywniejszy, silnik spontaniczniej reaguje na wciskanie pedału gazu, a działanie układu kierowniczego się wyostrza. Po powrocie do komfortowych nastawów Volkswagen Golf GTD ponownie staje się samochodem do spokojnego podróżowania.

Plusy

Dobre osiągi, wysoka kultura pracy silnika, szybka skrzynia DSG, wygodne sportowe fotele.

Minusy

Wysoka cena, niskoprofilowe opony obniżają komfort resorowania i podróżowania.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium