Auto Świat Porady Eksploatacja Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?

Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Wadliwie zaprojektowana chłodnica zaworu EGR odpowiada za tysiące zniszczonych silników 2.0 TDI. Problem dotyczy głównie Volkswagena T5. Czy producent poczuwa się do winy?

Rozgoryczony właściciel przy swoim Volkswagenie T5 z silnikiem 2.0 TDI CFCA
Auto Bild
Rozgoryczony właściciel przy swoim Volkswagenie T5 z silnikiem 2.0 TDI CFCA
  • Wydawało się, że złe czasy dla silników 2.0 TDI wreszcie minęły... Tymczasem jednostka o kodzie CFCA to tykająca bomba zegarowa
  • Dopiero w 2015 roku, czyli w chwili, gdy silniki o oznaczeniu CFCA już wychodziły z produkcji, Volkswagen wprowadził poprawione chłodnice EGR-u
  • Pierwszy typowy zwiastun zbliżającego się końca to znacznie podwyższone zużycie oleju
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Samochód pana Oliwiera dopadło po 135 tys. km. To był marzec 2019 r., zwykły powrót z przedwiosennego urlopu. Na zestawie zegarów zaświeciła się kontrolka „check eingine”, samochód przeszedł w tryb awaryjny. Pan Oliwier zjechał na prawo i zaczął od sprawdzenia oleju. Ku swojemu wielkiemu zdziwieniu właściciel Transportera stwierdził, że poziom spadł poniżej minimum, i to pomimo tego, że jakieś 250 km wcześniej stan środka smarnego został uzupełniony.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel