RSM rozpoczęło swą działalność w 2010 r. jako członek Alinasu Renault-Nissan. Początkowo firma zatrudniała 1 900 osób. Po dekadzie stałego rozwoju prracowników jest blisko 4 razy więcej. Kluczem do sukcesu było połączenie technologii i systemów zarządzania Renault zdoświadzczeniem Samsunga w Korei. Wielonarodowy, francusko-japońsko-koreański koncern z Busan stał sięważnym azjatyckim centrum w grupie Renault, dzięki swojemu centrum technicznym, w którego skład wchodzi również centrum projektowe. Zostały one zaangażowane w rozwój takich modeli, jak: SM3 (najnowszy jest odpowiednikiem europejskiego Fluence), SM5 (odpowiednik debiutującego właśnie Latitude), SM7 czy QM5 (Koleos). Produkcja Renault-Samsung Motors w dwóch trzecich przypada na rynek wewnętrzny, a w jednej trzeciej trafia na eksport. Korea Płd. stała się trzecim z najważniejszych rynków dla Renault pod względem sprzedaży, po Francji i Włoszech, patrząc na pierwszą połowę 2010 r.
10 lat Renault Samsung Motors w Korei
Właśnie mija 10 lat odkąd Renault z sukcesem zaangażowało się w Korei Płd. W ciągu pierwszej dekady koncern z Paryża objął 80,1 proc. akcji Samsunga, a utworzony Renault Samsung Motors stał się trzecim najsilniejszym producentem samochodowym w Korei z tylko 4 autami w ofercie.