Auto Świat Wiadomości Aktualności 19. Rajd Rzeszowski 2010: niepokonany Bouffier, Kajetanowicz liderem RSMP (2. etap)

19. Rajd Rzeszowski 2010: niepokonany Bouffier, Kajetanowicz liderem RSMP (2. etap)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Zacięta walka do ostatniego kilometra rajdu, niezwykle wymagające odcinki specjalne i piękna pogoda - tak można podsumować piątą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

19. Rajd Rzeszowski 2010: niepokonany Bouffier, Kajetanowicz liderem RSMP (2. etap)
Auto Świat
19. Rajd Rzeszowski 2010: niepokonany Bouffier, Kajetanowicz liderem RSMP (2. etap)

Podobnie jak w 2007 roku, Francuzi Bryan Bouffier i Xavier Panseri wygrali Rajd Rzeszowski. Na ostatnim odcinku specjalnym mistrzowie Polski wyprzedzili Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana o 5,9 sekundy, odbierając załodze SPRT zwycięstwo w drugim dniu rajdu.

Kajetanowicz objął prowadzenie w RSMP - z jednym punktem przewagi nad Michałem Sołowowem, trzecim w Rzeszowie, po problemach z przerywającym silnikiem.

- To był fantastyczny weekend, wielka walka z Kajtem - mówił Bryan Bouffier. - Aż do końca rajdu było bardzo ciasno. Na ostatnim odcinku naprawdę pojechałem tak szybko, jak tylko potrafię. Na mecie ostatniego odcinka czekałem na czas Kajta. Byłem pewny, że nie zdołam go dogonić - ale jednak się udało.

- Czuję się świetnie. To był niesamowity weekend i długo będę go wspominał – podsumował dwa dni zmagań Kajetan Kajetanowicz. - Cieszę się, że jesteśmy na mecie i to na drugim miejscu. Jechaliśmy naprawdę szybko, często na granicy ryzyka. Nasze tempo było bardzo dobre. Jesteśmy liderami mistrzostw Polski i będziemy walczyć w kolejnych rajdach o utrzymanie tej pozycji. Rywalizacja jest bardzo zacięta, co widać po tabeli z punktami do RSMP. Nie ma miejsca na odpoczynek, ponieważ wszystko jest jeszcze otwarte. Jesteśmy zadowoleni z tego, co udało się do tej pory osiągnąć. Dziękujemy całemu zespołowi za zaangażowanie.

- To bardzo fajny rajd. Koledzy jechali bardzo szybko - powiedział Michał Sołowow. - Trzecie miejsce też jest dobre - to jest miejsce na pudle. Szkoda mi dobrej jazdy, bo wydaje mi się, że jechaliśmy naprawdę dobrze i mogliśmy trochę bardziej powalczyć o lepsze miejsce. No niestety, technika nas zawiodła.

Na ósmym odcinku specjalnym - Konieczkowa, groźnemu wypadkowi uległa załoga Kamil Butruk i Maciej Wilk.

- Maciej Wilk na krótko stracił przytomność i podobnie jak Kamil Butruk, został odwieziony karetką na obserwację do szpitala - poinformował dyrektor rajdu, Jarosław Noworól.

W Citroen Racing Trophy Polska najlepsza była załoga braci Bębenków, która w klasyfikacji generalnej rajdu zajęła znakomite 10 miejsce. Tradycyjnie druga była krakowska załoka Jan Chmielewski i Robert Hundla.

Poz.ZałogaAutoCzas/strata
1.Bryan Bouffier i Xavier PanseriPeugeot 207 S20001:25.51,8 godz.
2.Kajetan Kajetanowicz i Jarosław BaranSubaru Impreza15,7 sek.
3.Michał Sołowow i Maciej BaranFord Fiesta S20001.10,3 min.
4.Tomasz Kuchar i Daniel DymurskiPeugeot 207 S20002.25,2 min.
5.Jaroslav Melicharek i Richard LasevicMitsubishi Lancer WRC053.11,5 min.
6.Łukasz Habaj i Jacek Spentany JacekMitsubishi Lancer Evo IX4.02,1 min.
7.Jurij Protasow i Adrian AftanaziwMitsubishi Lancer Evo IX5.03,9 min.
8.Zsolt Kakuszi i Csaba KakusziFord Fiesta S20005.30,4 min.
9.Igor Drotar i Vladimir BanociSkoda Fabia WRC6.52,1 min.
10.Michał Bębenek i Grzegorz BębenekCitroen C2 R2 MAX8.06,5 min.

Prowizoryczna klasyfikacja RSMP 2010 (po 5 rundach)*

Poz.ZałogaPunkty
1.Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran166 pkt.
2.Michał Sołowow i Maciej Baran165 pkt.
3.Tomasz Kuchar i Daniel Dymarski143 pkt.
4.Bryan Bouffier i Xavier Panseri107 pkt.

* Klasyfikacja będzie oficjalna po zatwierdzeniu jej przez Główną Komisję Sportu Samochodowego PZM.

Do końca sezonu pozostały jeszcze nastepujące rajdy;

- Rajd Warszawski (03 - 05.09.2010)

- Rally Kosice/SK (17 - 19.09.2010)

- Rajd Dolnośląski (08 - 10.10.2010)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków