Nowa propozycja Volvo będzie łączyć w sobie sportowe właściwości jezdne z dbałością o ekologię. Nowa hybrydowa wersja modelu Volvo V60 to połączenie cech trzech różnych samochodów: auta elektrycznego o zasięgu do 50 km, samochodu hybrydowego o średnim zużyciu paliwa na poziomie 1,9 l/100 km i emisji dwutlenku węgla C02 o wartości poniżej 49 g/km oraz dynamicznego kombi o mocy 215KM + 70 KM i momencie obrotowym o wartości 440 + 200 Nm (przy uwzględnieniu działania zarówno napędu konwencjonalnego jak i elektrycznego).

Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym silnikiem turbodiesla o mocy 215 KM (poj. 2,4 litra ) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. O przekazanie momentu obrotowego na koła samochodu dba automatyczna skrzynia biegów.

Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy. Dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu - "Pure", "Hybryd" i "Power", ma wpływ na to z którego silnika chce w danej chwili korzystać. Jeśli zdecyduje się na tryb "Pure", samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km. Z kolei tryb "Hybrid" to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym. W tym trybie auto zużywa tylko 1,9 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km.

Opcja "Power" zapewni niezapomniane wrażenia zwolennikom dynamicznej jazdy. Auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM + 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm + 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.

Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa trochę ponad 2 godziny, dla 10A to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać ok. 7,5 godziny.

Podczas ładowania samochodu, wnętrze auta może zostać schłodzone lub nagrzane, dzięki klimatyzacji, która może zostać zaprogramowana przy pomocy zegara znajdującego się w menu ustawień samochodu lub zdalnie poprzez telefon komórkowy.

Volvo V60 zostanie zaprezentowane 1 marca 2011 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku. Auto powstało dzięki bliskiej współpracy Volvo Cars ze szwedzkim producentem energii elektrycznej, firmą Vattenfall.