Logo
WiadomościAktualności32. Rajd Dakar 2010: Loprais Tatra Team przygotowany do walki

32. Rajd Dakar 2010: Loprais Tatra Team przygotowany do walki

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Trwają ostatnie przygotowania do 32. Rajdu Dakar 2010, który rozpocznie się 1 stycznia. O pierwszeństwo w kategorii ciężarówek czeska Tatra walczyć będzie z rosyjskimi Kamazami i holenderskimi Ginafami.

32. Rajd Dakar 2010: Loprais Tatra Team przygotowany do walki
Auto Świat
32. Rajd Dakar 2010: Loprais Tatra Team przygotowany do walki

Podczas wielomiesięcznych przygotowań Aleš Loprais i jego Loprais Tatra Team sprawdzili różne warianty, a przede wszystkim dokonano modyfikacji pojazdu zgłoszonego do startu w Rajdzie Dakar 2010.

Nad optymalnym przygotowaniem ciężarówki czuwać będzie trójka mechaników -Radim Pustějovský, Michal Ptáček i Luboš Kýpe, którzy jak przed rokiem pojadą samochodem towarzyszącym Tatra 815 4x4, nazywanym „Filharmonią”. W nim znajdą się części zamienne, które podczas ostatniej edycji Dakaru musiały być załadowane do dwóch ciężarówek. Tym razem zdecydowanie lepiej je rozmieszczono.

Auto prasowe Nissan Navara to domena wielokrotnego triumfatora Dakaru, Karela Lopraisa. Towarzyszyć mu będzie brat Milan – koordynator zespołu, Jiři Vintr – rzecznik prasowy i fotograf oraz Martin Škutek – właściciel firmy Aulis, która ma swój udział w instalacji elektrycznej samochodu uczestniczącego w zawodach.

Co prawda kryzys w światowej motoryzacji zredukował nieco pole startowa, ale w kategorii ciężarówek nie zabraknie najważniejszych faworytów. Nie pojedzie Hans Stacey oraz ojciec i syn de Rooy, ale auto Gerarda de Rooya wystartuje za sprawą Francuza Jo Adua. Pięć czeskich załóg otrzymało numery startowe w pierwszej dziesiątce.

Na starcie zobaczymy 184 motocykle, 138 samochodów i 52 ciężarówki. We wszystkich kategoriach jest mniej uczestników niż przed rokiem. Ubyła także wiele pojazdów asystujących na trasie. Faworyci jednak pozostali, co oznacza twarda walkę do końca rajdu.

Pierwszy odcinek specjalny odbędzie się 2 stycznia 2010 roku.

Aktualnie wszystkie pojazdy płyną statkiem do Buenos Aires. Tam też odbędzie się odbiór techniczny. W Nowy Rok odbędzie się uroczysty start, który tym razem połączono z 200-leciem niepodległości.

Auto uczestniczące w zawodach - Tatra 815 4x4Aleą Lopraiš - kierowca; Milan Holáň - mechanik;Jaroslav Miškolci - nawigator

Pojazd asystujący - Tatra 815 4x4Radim Pustějovský - mechanik, kierowca; Michal Ptáček - mechanik, kierowca; Lubomír Kýpeť- mechanik, kierowca

Press Car - Nissan NavaraKarel Loprais - kierowca; Milan Loprais – koordynator zespołu; Jiří Vintr – rzecznik zespołu, fotograf; Martin Škutek- "powerman"

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: