Zgodnie ze strategią Volvo, cała produkcja modelu 8700 jest skoncentrowana we Wrocławiu. Fabryka we Wrocławiu jest największym i najnowocześniejszym zakładem Volvo w Europie, która zatrudnia wysoko wykwalifikowanych pracowników, produkujących wysokiej jakości autobusy. Według prezesa Volvo Bus Corporation, Hakana Karlssona, wyprodukowanie 5-tysięcznego autobusu to powód do dumy i jest on przekonany, że wkrótce fabryka osiągnie liczbę 10 000 autobusów.

5-tysięczny model Volvo 8700LE to niskowejściowy autobus międzymiastowy, w wersji 3-osiowej, o długości 14,5 m. Charakteryzuje się doskonałymi osiągami i ekonomiką, a także komfortem jazdy i bezpieczeństwem. Wyposażony jest w 12-litrowy silnik wysokoprężny spełniający normy emisji spalin Euro 4, przekładnię automatyczną oraz w system hamulcowy złożony z elektronicznie sterowanych tarcz hamulcowych, ASR i kompaktowego retardera Volvo. Ponadto, na wyposażeniu autobusu jest kamera cofania i rejestrator danych wypadku ADR. Autobus posiada układ drzwi 1+2+0, a jego wnętrze, zawierające 57 miejsc siedzących, jest przestronne, estetyczne i funkcjonalne - 17-calowy monitor TFT informuje pasażerów o przebiegu trasy i o następnym przystanku. Został on zakupiony przez KVG Stade - operatora transportu publicznego z miejscowości Stade w północnej części Niemiec, koło Hamburga.

Volvo Polska Autobusy jest spółką należącą do koncernu Volvo Bus Corporation. Fabryka autobusów działa we Wrocławiu już od 1995 roku. Powstają tu kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne sprzedawane na rynkach całej Europy. Ich odbiorcami są przedsiębiorstwa komunikacyjne, przewoźnicy na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz biura turystyczne. Wyprodukowany we Wrocławiu autobus turystyczny Volvo 9700 uzyskał w 2008 roku prestiżowy tytuł Autokar Roku. We Wrocławiu powstał też nowoczesny autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid zaprezentowany jesienią bieżącego roku na targach IAA w Hanowerze.