Spółka podała w komunikacie, że czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm sześc. jest produkowany w bielskiej fabryce od 2003 roku. Zastosowana w nim została po raz pierwszy w świecie technologia MultiJet.

Udoskonalenia sprawiły, że silnik obecnie produkowany jest w technologii MultiJet II. W Bielsku-Białej powstają trzy jego warianty - jeden z turbosprężarką o stałej geometrii o mocy 75 KM i dwa z turbosprężarką o zmiennej geometrii o mocy 85 i 95 KM.

Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej korzeniami sięga 1872 roku. Powstał wówczas zakład wyrobów żelaznych, produkujący pompy pożarnicze i wodociągowe. W roku 1945 został znacjonalizowany. W 1956 roku bielska fabryka rozpoczęła m.in. produkcję silników spalinowych montowanych do samochodów Syrena.

W 1971 roku podpisano kontrakt z firmą Fiat o współpracy przemysłowej i licencji na produkcję samochodu małolitrażowego Fiat 126. Zakład otrzymał nazwę Fabryki Samochodów Małolitrażowych. Poza samochodem Fiat 126 produkowano w nim również silniki o pojemności 600 i 650 cm sześć.

W 1992 roku Skarb Państwa zawarł umowę z Fiatem, w wyniku której powstał m.in. Fiat Auto Poland. W Bielsku-Białej produkowane były samochody Cinquecento, a w zakładzie mechaniki silniki 704 oraz 899 cm sześc. i skrzynie biegów.

1 grudnia 2000 roku na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Bielsku-Białej z zakładu mechaniki Fiat Auto Poland utworzono przedsiębiorstwo F.A. Powertrain Polska. W wyniku umowy joint-venture pomiędzy Fiatem i General Motors nazwa została zmieniona na Fiat-GM Powertrain Polska. W 2003 roku przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję silnika 1,3 MultiJet, który w 2005 roku został wybrany Silnikiem Roku. W 2008 roku utworzono nową firmę: Fiat Powertrain Technologies Poland. Należy ona do Grupy Fiat.

Silniki z Bielska-Białej montowane są między innymi w niektórych modelach samochodów marki Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel i Suzuki.