W przypadku Fiata Panda istnieje zwiększone ryzyko uszkodzenia przewodu paliwowego, co może doprowadzić do wycieku paliwa w komorze silnika, a w konsekwencji powodować kłopoty z uruchomieniem samochodu. Na polski rynek trafiło 1458 samochodów tego modelu.Defekt dotyczy pojazdów o numerach nadwozia od 445385 do 573368, wyprodukowanych od lipca 2005 do stycznia 2006 roku w Polsce.

Jednocześnie przedsiębiorca zgłosił Prezesowi UOKiK, że posiadacze Fiatów Ducato, wyprodukowanych między lipcem 2001 a lutym 2005 roku, powinni skontaktować się z autoryzowaną stacją obsługi w celu usunięcia usterki silnika, której efektem może być problem z uruchomieniem pojazdu, sprawnym funkcjonowaniem hamulców oraz nadmierną emisją spalin. Wada dotyczy pojazdów o numerach nadwozia od 07000022 do 07574570.Na polski rynek trafiło 1879takich samochodów.

W przypadku spółki Volkswagen, jej polski przedstawiciel – Kulczyk Tradex – poinformował UOKiK, że ze względu na nieprawidłową konstrukcję mechanizmu sprzęgła w modelach VW Golf oraz Golf+ i VW Touran, ich właściciele mogą w skrajnych przypadkach spodziewać się zapłonu w jego okolicach. Ostrzeżenie dotyczy samochodów wyprodukowanych w Niemczech między październikiem 2003 a majem 2005 roku.

Wszyscy producenci zobowiązali się do przeprowadzenia bezpłatnej akcji serwisowej wadliwych modeli, w ramach której wykonane zostaną wszystkie niezbędne naprawy. Konsumenci o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie, zostaną powiadomieni listownie.

Na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów zarówno producent jak i dystrybutor zobowiązany jest powiadomić UOKiK w każdym przypadku, gdy uzyska informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny.

Źródło: UOKiK