Bramy spółki Prodrive opuści limitowana edycja pięciuset samochodów Alfa Romeo S, które bazują na odmłodzonych w tym roku odmianach z silnikami 2,2 JTS i 3,2 V6 JTS. Konstruktorzy tym razem nie zajęli się podrasowaniem jednostek napędowych, ale swoją uwagę skupili na obniżaniu masy i poprawie właściwości jezdnych.
Dieta odchudzająca obniżyła masę Alfa Romeo Brera 2,2 JTS o 35 kg, w wypadku wersji z silnikiem 3,2 V6 JTS z napędem na przednią oś producent podał informację, że samochód jest o 100 kg lżejszy od modelu 3,2 V6 JTS Q4 z napędem na cztery koła. Odciążenie auta połączono z nowym zestrojeniem zawieszenia. Doszło do wymiany amortyzatorów i sprężyn, modyfikacji wahaczy i użycia sztywniejszych stabilizatorów. Po modyfikacjach zawieszenia Brera S obniżyła się o 10 mm.
Alfa Romeo Brera S z silnikiem 2,2 JTS oferuje moc 136 kW (185 KM) przy 6500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 4500 obr./min. Auto osiąga prędkość maksymalną 224 km/h i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s. W wypadku silnika 3,2 V6 JTS dostępna jest moc 191 kW (260 KM) przy 6300 obr./min i moment obrotowy 322 Nm przy 4500 obr./min. Sześciocylindrowa Brera S osiąga prędkość maksymalną 248 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 7,0 s.
Stylistyka nadwozia praktycznie się nie zmieniła, tak więc Brera S wyróżnia się jedynie obniżoną sylwetką i standardowo oferowanymi 19-calowymi kołami ze stopów lekkich w stylu modelu 8C Competizione. Wnętrze również niewiele się zmieniło, nowe są tylko aluminiowe pedały i plakietka z numerem seryjnym.