Spółka Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z niemieckiego miasta Buchloe od wielu lat zajmuje się modyfikacją seryjnych modeli BMW. Tym razem modyfikacjom poddana została najnowsza generacja BMW5. Wszystko wskazuje na to, iż Alpina B5 Bi-Turbo będzie miała tym razem więcej wspólnych cech z przyszłym M5.

Do napędu wykorzystano ośmiocylindrowy silnik benzynowy 4,4 V8 Bi-Turbo, który także zastąpi w przygotowywanym M5 dotychczas montowany silnik V10. Alpina wykorzystuje silnik znany już z B7 Bi-Turbo o mocy 507 KM (373 kW) przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm w zakresie od 3000 do 4750 obr./min. Dwie turbosprężarki (każda dla jednego rzędu cylindrów) pochodzą z firmy Honeywell-Garrett.

Pojazd ma ośmiostopniową przekładnię automatyczną ZF 8HP70. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 4,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 370 km/h.

Zwiększona została także średnica tarcz hamulcowych, które z przodu maja 374 mm, a z tyłu 370 mm. Koła otrzymały 20-calowe obręcze Alpina Classic z oponami o rozmiarach 255/35 ZR20 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu.

Zmiany widoczne są na nadwoziu. Obniżony został przedni spoiler, z tyłu są cztery końcówki rury wydechowej. Wnętrze pokryte zostało elementami ze skóry Lavalina, jest wielofunkcyjne kolo kierownicy i niebieskie wskaźniki.

Podstawowa cena tego modelu w Niemczech to 95 400 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników w listopadzie 2010 roku.