Postaraliśmy się dodać do naszej galerii te najciekawsze, także te mniej popularne. W ten sposób znalazły się na niej takie samochody Reliant Scimitar SS1, czy Morgan Threewheeler. Nie zabrakło na niej najnowszych modeli samochodów oraz angielskich legend: Astona Martina, czy Jaguara.Dowiedz się więcej o tych samochodach: Angielskie auta z duszą
Galeria zdjęć
Rover SD1 Vitesse.To wersja modelu SD 1, która została zainspirowana wyścigami. Samochód napędza widlasta ósemka o mocy 200 KM. Silnik ten umożliwiał osiągnięcie prędkości 96 km/h w 7.1 sekundy. Dodajmy, że wersja Vitesse ma zaciski hamulcowe firmy AP Racing oraz zwiększoną średnicę tarcz hamulcowych. Były one początkowo stosowane w samochodach przeznaczonych do wyścigów oraz tych dla policji. Auto miało zmodyfikowane zawieszenie. Silnik V8 znajdziemy pod maskami wielu innych angielskich samochodów, był on produkowany przez 35 lat do 2004 roku.
Caterham Superlight R500. Caterham to firma produkująca supersamochody na licencji Lotusa Colina Chapmana. Model ze zdjęcia to wersja R500. Ma on nisko umieszczony środek ciężkości napęd na tylną oś oraz mocny dwulitrowy silnik. Samochód waży jedynie 506 kg. Co przy mocy 266 KM zapewnia rewelacyjne osiągi - 2,9 sekundy do 100 km/h oraz prędkość maksymalną wynoszącą 241 km/h. Caterham to niesamowite osiągi, wygląd i zabawa!
MG RV8. To MG zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 1992 roku. To mały szybki kabriolet z silnikiem V8. Wyjątkowy design, dźwięk V8 i odkryty dach – to idealne połączenie. Sprint do 96 km/h trwa 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to około 230 km/h. W RV8 podobnie jak w innych angielskich samochodach odnajdziemy inspiracje samochodami sprzed lat. Wnętrze to połączenie skórzanej tapicerki Connolly z drewnem.
Rover MGF 1.8. To tańsza alternatywa dla MG RV8. Angielski kabriolet nie musi być jedynie naszym marzeniem. Ten model można kupić za około 20.000 zł. Silnik 1.8 VVT ma 145 KM mocy, a jeszcze ciekawszą opcją jest wersja Trophy o mocy 160 KM. W MGF siedzimy nisko, a silnik został umieszczony centralnie – tuż za naszymi plecami. Rover ma bardzo dobre właściwości jezdne i napęd na tylną oś. Na mokrej nawierzchni ten mały potworek może sprawić nam niemiłą niespodziankę, naglę zarzucając tyłem.
Range Rover z 1970. To prawdziwa terenówka, ten Range Rover wygląda tak jak powinno prezentować się każde terenowe auto. Model ten został wprowadzony na rynek w 1970 roku. Silnik V8 ma 135 KM mocy. Moment obrotowy to 250 Nm, jest on osiągany już przy 2500 obr./min. Samochód posiada stały napęd 4x4 z możliwością zblokowania dyferencjału. Prostota i świetne właściwości terenowe to główne atuty tego Range Rovera.
Jaguar E-type. Pierwsza generacja E-type została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1961 roku. Co, więcej po dzień dzisiejszy auto uważane jest za ikonę motoryzacji. To samochód ceniony przez wszystkich projektantów nie tylko tych z branży motoryzacyjnej. Modele z pierwszych lat produkcji miały rzędowy, sześciocylindrowy silnik 3.8 litra. Dopiero w 1971 roku w E-type zastosowano V12. Jednak to modele z pierwszych lat produkcji są najczęściej poszukiwane przez miłośników Jaguara.
Lotus Exige S. Lotus Exige S to typowo torowa zabawka, żadnych zbędnych dodatków. Niska masa sztywne nadwozie i osiągi, które wprawią w zachwyt miłośników motoryzacji. Każdy zakręt dla właściciela Exige jest przyjemnością, to auto stworzone z myślą o szybkim pokonywaniu serpentyn górskich. Moc 223 KM z możliwością podniesienia do 240 KM. Prędkość maksymalna 238 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa jedynie 4,7 sekundy.
Mini Morris S. Podobnie jak Exige nosi oznaczenie S, ale jego moc to 70 KM. To niezły wynik tym bardziej, że uzyskano ją z silnika o pojemności jednego litra. Pierwszy szkic Mini Morrisa powstał na serwetce. Doskonałe właściwości jezdne (jak na ówczesne czasy) spowodowały, iż maluch ten odniósł wiele zwycięstw w rajdach.
Aston Martin Zagato S. Źródłem napędu dwudrzwiowego coupe jest 6-litrowy, 12 cylindrowy silnik w układzie V, generujący 510 KM mocy i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przenoszony jest na tylną oś poprzez 6-stopniową, zautomatyzowaną skrzynię biegów. Całość zamknięto w nadwoziu opracowanym przez włoskie studio projektowe Zagato.
Reliant Scimitar SS1. Reliant Scimitar SS1 został zaprezentowany po raz pierwszy w 1984 roku. Scimitar został zaprojektowany przez Giovanniego Michelottiego. Najmocniejsza jego odmiana była wyposażona w turbodoładowany silnik zapożyczony od Nissana – 1.8 Ti. Nadwozie samochodu wykonano w dużej części z „plastiku” dzięki czemu auto było lekkie, szybkie i tanie.(zdjęcie: Trigger's Retro Road Tests)
TVR Chimaera. Chimaera miała silnikami V8, a napęd był przenoszony na tylną oś. Najmocniejsza wersja tego ekstrawaganckiego samochodu osiągała moc 324 KM, co pozwalało rozpędzić TVR do 100 km/h w 4,1 sekundy. Na zakup tego brytyjskiego supersamochodu mogli sobie pozwolić tylko wybrańcy.
Bristol Blenheim 3G. Patrząc na zdjęcie Bristola, aż ciężko uwierzyć, że wprowadzono go do produkcji w 2002 roku. Cechy szczególne Bristola to: toporna, przyciężka stylistyka, luksusowe wnętrze i mocna V8 połączona z 4 biegowym automatem. Angielskie auta są specyficzne, ale nie można powiedzieć, że nie maja duszy.
Lotus Esprit. Esprit to brytyjskie Ferrari. Aluminiowy silnik V8 biturbo umieszczono centralnie. Rozwija on moc 350 KM zapewniającą świetne osiągi. Prędkość maksymalna to 282 km/h, a przyspieszenie do 96 km/h trwa 4,8 sekundy. Miłośnicy rowerów zwrócą uwagę na zaawansowany system ABS Kelseya Hayes (Hayes to znany producent hamulców tarczowych do rowerów).
Jaguar XJ 5.3 C. To piękne coupe waży ponad 1,8 tony, nic dziwnego że jest napędzane przez silnik V12 o pojemności 5.3 litra. Pomimo 287 KM mocy samochód nie zachwyca przyspieszeniem sprint do setki trwa prawie 10 sekund. Wygląd auta i komfort podróżowania rekompensuje kiepskie osiągi.
Aston Martin DB5. DB5 ma 4 litrowy, rzędowy silnik pozwalający osiągnąć prędkość około 230 km/h. Nadwozie Astona posiada idealne proporcje, a z rur wydechowych wydobywa się rasowy pomruk. Uroku całości dodaje fakt, iż modelem DB5 jeździł agent 007.
Aston Martin Lagonda. W 1976 r. Aston Martin wszystkich zaszokował, prezentując czterodrzwiową limuzynę o nazwie Lagonda. Poza oryginalną stylistyką pojazd wyróżniał się także znakomitym wykonaniem i nowinkami technicznymi. Pod jego maską odnajdziemy 280 konny silnik sprzężony z trzystopniową przekładnią automatyczną.
Ariel Atom V8. To szalony pojazd, mający duszę seryjnego mordercy. Masa Atoma to 550 kg, tak lekkie auto zapewnia bardzo dobre osiągi już przy mocy 120 KM, a Ariel posiada silnik V8 generujący 475 KM. Samochód osiąga 96 km/h w 2,3 sekundy. Z silnikiem współpracuje sekwencyjna, wyczynowa skrzynia biegów. Na wyposażeniu nie ma nic poza niezbędnymi elementami umożliwiającymi prowadzenie samochodu.
Austin Healey 3000 MKII. Ten 2 osobowy kabriolet produkowano od 1961 roku. Austina napędzał trzy litrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy około 131 KM. Samochód rozpędzał się maksymalnie do 186 km/h. Wersja 3000 posiadała bogatsze wyposażenie.
Alvis TF21 Sport Saloon. Pionowe podwójne reflektory oraz duży chromowany grill to znaki rozpoznawcze TF21. Alvis był napędzany przez 3 litrowy silnik zapewniając osiągi zbliżone do Healeya MKII. Prędkość maksymalna 193 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 10,4 sekundy.
Jaguar XJS. XJS to luksusowe 4-osobowe coupé. Elementy jego wnętrza wykończono szlachetnymi gatunkami drewna oraz skóry. Paliwożerny silnik V12 odwdzięcza się dużą mocą i potężnym momentem obrotowym pozwalającym na błyskawiczne przyspieszenia. W zdobywaniu popularności przez nowego Jaguara pomógł telewizyjny serial "Powrót Świętego".
Ford Lotus Cortina. Pokonywał szybkie zakręty pokazowo – jadąc na trzech kołach. Taki widok był bardzo częstym zjawiskiem podczas wyścigów. Pod maską Cortiny odnajdziemy czterocylindrowy, zasilany przez dwa gaźniki silnik. Rozwijał on moc 106 KM (DIN). Napęd był przekazywany na tylną oś.
AC Cobra 39 PH. Cobra była napędzana przez ogromne V8 o mocy 360 KM. Wersja 39 PH bardzo dobrze dawała sobie radę na torze. Torowa wersja dysponowała silnikiem podkręconym do 385 KM. W okresie gdy była produkowana nie miała konkurentów na drodze.
Aston Martin DBS. To kanciaste coupe pozwalało na osiągnięcie 100 km/h w 8,5 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h. Tak dobre osiągi zapewniała mocna rzędowa szóstka o mocy 286 KM. Z silnikiem współpracowała manualna skrzynia biegów ZF.
Morgna Threewheeler. Trzy koła i jednostka napędowa umieszczona z przodu, co więcej silnik wygląda jakby był ukradziony z motoru, pochodzi on od firmy S&S Motor. 115 KM w zupełności wystarcza, by warzące niecałe 500 kg auto rozpędzić do 100 km/h w 4,5 sekundy.
Triumph TR2. Triumph TR2 był produkowany od 1953 roku. Miał zamocowany z przodu czterocylindrowy silnik o mocy 90 KM. Z jego maski wystają dwa wyłupiaste reflektory. Na wszystkich kołach zainstalowano bębny hamulcowe. TR2 posiadał czterostopniową skrzynię biegów, ale za dopłatą można było zamówić wersję z nadbiegiem.
Bentley Continental. Oba modele, klasyczny i nowy przyciągają uwagę. Mają one wiele cech wspólnych, w tym dużą masę. Ten z 2005 osiąga 329 km/h. Jego starszy brat z 1954 jest wolniejszy, osiąga on 185 km/h, a jego rozpędzenie do 100 km/h trwa 13 sekund.
Rolls-Royce Drophead Coupe. To coupe ma słuszną masę 2620 kg. By napędzić tego kolosa Rolls-Royce zainstalował silnik V12 o mocy 460 KM i ogromnym momencie obrotowym 720 Nm dostępny od 3500 obr./min. Drzwi otwierane niczym te w pierwszych modelach Syren. Całości dopełnia ogromny pionowy przedni grill.