Duński projektant Henrik Fisker należy do czołowych designerów nadwozi. Zanim założył swoją własną firmę, pracował dla BMW, Forda i Astona Martina. Jego najbardziej znanymi dziełami są roadster BMW Z8, Aston Martin DB9 i Aston Martin V8 Vantage. W zeszłym roku podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentował pod własną marką dwa samochody koncepcyjne – Fisker Latigo CS i Fisker Tramoto. Na tegoroczną wystawę Fisker przygotował prototyp sportowego coupe Artega GT.

Przy produkcji pierwszego jeżdżącego prototypu Artegi Fisker współpracował z konstruktorem Hardy Essigiem, który wcześniej pracował dla Porsche. Kompaktowe 2-miejscowe coupe jest w rozmiarze 3,95 x 1,87 x 1,18 m, czyli długością zbliżone do VW Polo, a na wysokość do Lamborghini Gallardo. Dzięki nisko położonemu punktowi ciężkości, dobremu rozkładowi masy i napędowi na tylną oś można oczekiwać, że auto posiadać będzie doskonałe właściwości jezdne. Artega GT napędzana jest widlastym 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 l, który pochodzi z produkcji Volkswagena. Wolnossąca jednostka oferuje 221 kW (300 KM), a samochód powinien osiągać prędkość 270 km/h.

Prototyp Artega GT będzie służyć do prezentacji nowej marki i producent będzie bacznie śledził reakcje publiczności. Henrik Fisker będzie szukać partnerów handlowych, którzy zainwestowaliby w nowy projekt. Na razie mówi się o produkcji 500 sztuk rocznie, do pierwszych klientów auto ma trafić w połowie roku 2008. Prawdopodobna cena wyniesie 75 tys. euro.