Aston Martin V8 Vantage Coupe zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w roku 2005, a dwa lata później oferta poszerzyła się o wersję Roadster. Zainteresowanie obiema wersjami jest bardzo duże, tak więc już dziś wiadomo, że V8 Vantage jest najpopularniejszym modelem w historii brytyjskiej spółki. Dotychczas sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy. Jednak nawet tak popularny model zasługuje na facelifting, tak więc po trzech latach na rynek wchodzi odmłodzona wersja z mocniejszym silnikiem i udoskonaloną skrzynią biegów.
Pojemność widlastego 8-cylindrowego silnika zamontowanego za przednią osią zwiększono z 4,3 do 4,7 l. Zmodyfikowane ściany cylindrów i nowy wał korbowy z kutej stali pozwoliły na zwiększenie średnicy i skoku z 89 x 86 mm do kwadratu 91 x 91 mm, dokładna wartość pojemności wynosi więc 4735 cm3. Kadłub silnika i tłoki wykonano z aluminium, korbowody wykonano ze stali.
Dalsze modyfikacje silnika obejmują zwiększenie uczynności układu smarującego z suchą skrzynią. Otwory w misce olejowej są teraz po bokach zamiast z przodu i z tyłu. Zawory ssące mają nową średnicę 35,9 mm (+ 1 mm), co wymusiło modyfikacje kanałów dolotowych. Moc maksymalna silnika wzrosła do 313 kW (426 KM) przy 7000 obr./min, a maksimum momentu obrotowego wynosi teraz 470 Nm przy 5750 obr./min, co oznacza wzrost odpowiednio o 11 i 15 %.
Na układzie napędowym udało się zaoszczędzić 0,5 kg dzięki modyfikacjom sprzęgła i koła zamachowego. Zmniejszyła się więc masa rotująca, a w wypadku manualnej skrzyni biegów nie trzeba tyle siły do obsługiwania pedału sprzęgła. Półautomatyczna skrzynia biegów Sportshift również doczekała się kilku ulepszeń, przede wszystkim w zakresie kombinacji mocy, gładkiej pracy i sterowania.
Oprogramowanie sterujące umożliwia wybrać tryb sportowy lub komfortowy, według tego zmienia się również reakcja przepustnicy. Nowością dla przekładni Sportshift jest wykorzystanie sygnałów z układu kierowniczego. Zmiana biegów dostosowana jest do kierunku jazdy, tak więc na zakrętach lub w czasie hamowania silnikiem zostaje dłużej włączony niższy bieg.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 4,8 s, prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ze skrzynią biegów Sportshift sięga 13,2 l/100 km, z manualną przekładnią zwiększa się do 13,9 l/100 km. Emisje CO2 obniżyły się o 13 %.
Zawieszenie udoskonalono tak, by poprawić sterowność i komfort przy niskich prędkościach. Vantage Coupe otrzymało wiele komponentów zawieszenia z nowszego Roadstera, włącznie z uchwytami amortyzatorów. Dodatkowo nowe sprężyny są lżejsze – przednie o 11, a tylne o 5 %. Zmieniła się geometria, dolny wahacz przedniej osi jest o 22 % sztywniejszy. Standardowo odmłodzony V8 Vantage otrzymał amortyzatory Bilstein ze zmniejszonym tarciem.
Nowe odciążone 19-calowe koła obniżają masę nieresorowaną. W standardzie mają design z dwudziestoma ramionami, na życzenie można otrzymać 7-ramienne. W obu wypadkach zamontowane opony mają rozmiar 235/40 ZR 19 z przodu i 275/35 ZR 19 z tyłu. Hamulce składają się z 4-tłoczkowych zacisków i wentylowanych tarcz z rowkami w rozmiarze 355 i 330 mm.
Zmiany przebiegły również we wnętrzu. Nowa konsola centralna z grafitowo-srebrną powierzchnią wykonana jest ze stopu cynku. W ramach modernizacji zrezygnowano ze zapalania silnika kluczykiem. Nowością jest nawigacja z wbudowanym dyskiem twardym i możliwością podłączenia odtwarzaczy iPod i MP3.
Cena zmodernizowanego V8 Vantage na razie nie jest znana. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w trzecim kwartale bieżącego roku.