Audi A1 Sportback skierowane jest do młodych mieszkańców dużych miast. Nowy kompakt ma niewiele większe wymiary zewnętrzne od wersji trzydrzwiowej, jest nieznacznie wyższe od zwykłego A1. Standardowo na tylnej kanapie są dwa miejsca dla pasażerów, ale możemy zamówić wersje z trzyosobową kanapą, ta zmiana nie wymaga dopłaty.
Akumulator, płyn w chłodnicy i światła: skontroluj ich stan przed zimą
Nabywcy A1 mogą wybierać pomiędzy trzema jednostkami benzynowymi TFSI oraz trzema dieslami TDI. Najsłabszy silnik dysponuje mocą 86 KM, a najmocniejszy ma 185 KM. Część jednostek może być zestawiona z siedmioprzełożeniową skrzynią biegów S tronic. Manualne przekładnie posiadają odpowiednio pięć lub sześć biegów.
Audi A1: rajdówką do kawiarni
Każdy z silników benzynowych to rzędowa czwórka. Najmniejszy 1.2 dostarcza 86 KM i według producenta zaspokaja się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,1 litra/100 km. Większa jednostka 1.4 dostępna jest w dwóch opcjach: o mocy 122 KM oraz 185 KM. Ta mocniejsza wersja została wyposażona w turbinę napędzaną przez ruch spalin oraz sprężarkę. Pozwala ona rozpędzić auto do 100 km/h w 7 sekund, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 227 km/h.Gamę diesli otwiera silnik o pojemności 1.6 litra dysponujący mocą 90 lub 105 KM obie jednostki powinny mieć mały apetyt na ropę rzędu 3.8 l/100km. Najmocniejszy silnik wysokoprężny ma pojemność 2.0 litra i produkuje 143 KM, co umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy. Zużycie paliwa na papierze wygląda obiecująco 4,1 l/100 km, a jak się będzie prezentowało w praktyce? Tego jeszcze nie wiemy. Poczekajcie na nasz test Audi A1 Sportback.
Standardowo już dla modeli z przednim napędem zastosowano z przodu zawieszenie McPhersona, a z tyłu tzw. belkę skrętną. Przełożenie układu kierowniczego to układ elektrohydrauliczny o bezpośrednim przełożeniu - 14,8:1. Poza zawieszeniem dobre prowadzenie auta ma być zasługą systemu ESP, który będzie pełnił także funkcję pseudo szpery, w system ten będzie wyposażony każdy Sportback. W zależności od wersji auto będzie miało felgi o średnicy pomiędzy 15 cali, a 18 cali. Oczywiście te największe odnajdziemy w najatrakcyjniejszej wersji S line.Już podstawowe modele Audi A1 Sportback są bogato wyposażone między innymi w:- manualną klimatyzację,- dzieloną tylną kanapę,- elektrycznie regulowane lusterka,- elektryczne okna,- fotel kierowcy z regulacją wysokości siedziska,- radioodtwarzacz,- poduszki przednie, boczne oraz chroniące głowę,- pasy z ogranicznikami siły napięcia,- mocowania Isofix.Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo bogata, ale i cena auta z długą listą dodatków będzie dostępna jedynie dla posiadaczy grubego portfela.Producent oferuje szeroki wybór systemów rozrywki, radio z czytnikami kart SD, specjalny interfejs do przesyłania muzyki oraz bluetooth. Na szczycie jednostek stoi MMI ztwardym dyskiem, odtwarzaczem DVD oraz rozbudowany system kontroli dźwięku. Dodatkowo możemy zamówić cyfrowy tuner wzmacniacz Bose o mocy 465 watt z 14 głośnikami. Przednie głośniki nisko-średnio tonowe są podświetlane przez diody LED.Jakby było tego mało dostępny jest znany z wyższych modeli Audi system umożliwiający podłączenie urządzeń zewnętrznych do sieci WLAN. Nawigacja może komunikowac się i wykorzystywać obrazy z Google Earth oraz Google Street View.Cena wersji podstawowej Audi A1 Sportback na rynku niemieckim to 16 950 euro, a za podstawową wersję z dieslem zapłacimy 19 050 euro.