Auto nieznacznie urosło. Rozstaw osi jest większy o niespena 2 cm. Istotniejszy jest jednak fakt, że w wersji podstawowej Audi A3 Cabriolet jest lżejsze od swojego poprzednika o 60 kg. Ma na to wpływ użycie mocny i lekkich stopów stali. Nie brakuje też aluminium, z niej wykonano np. maskę silnika. Lekką konstrukcję zastosowano także w silnikach i w podwoziu.

Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażane może być w jeden z dwóch silników TFSI - 1,4 140 KM z systemem cylinder on demand (COD) lub 1.8 180 KM. Gamę uzupełnia silnik Diesla 2.0 o mocy 150 KM.

System cylinder on demand (COD), przy niższych obciążeniach odłącza dwa cylindry i tym samym zmniejsza zużycie paliwa. Standardowo auto wyposażone jest w system Start /Stop z układem rekuperacji, a wersje z automatyczną skrzynią biegów S-tronic dodatkowo w tryb biegu jałowego.

Auto produkowane jest w węgierskiej fabryce Audi w Győr. Dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: podstawowa Attraction,luksusowa Ambiente i nieco bardziej sportowa Ambition. A propos sportu. Sportowy charakter pojazdu wynika w znacznej mierze z dokładnie obliczonego podziału obciążeń między osiami, który wynosi – w wersji z napędem quattro – 56:44. To skutek zastosowania w nim modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). W pojazdach z takim typem płyty, wszystkie silniki mają tę samą pozycję montażową, a w porównaniu z modelem poprzednim, oś przednia została przesunięta o 40 mm do przodu.

Opcjonalnie auto może być wyposażone w systemy wsparcia kierowcy, w tym Audi adaptive cruise control i Audi pre sense, Navigation plus z MMI touch i 7-calowy monitor oraz Bang & Olufsen Sound System a także Audi connect ze standardem LTE oraz Audi phone box.