Standardowa jednostka montowana w pierwszej generacji Audi TT otrzymała podwójnie doładowanie "Calistto". Celem tunera było podniesienie wydajności dwóch turbosprężarek tak, aby powietrze mogło być już zasysane w dolnych granicach obrotów silnika. Powietrze do czterocylindrowej jednostki dostarczane jest przez sprężarkę mechaniczną, którą stosuje się zarówno do jednostek wyczynowych ale też zupełnie seryjnych. W przypadku doładowania "Calistto" możliwe było przeprogramowanie komputera i zmienienie szerokości zwężki przy Turbo, co w konsekwencji daje większe możliwości doprowadzaniu odpowiedniej ilości powietrza. Dzięki tym zabiegom z auta udało się wycisnąć przy odpowiednich ustawieniach tego elementu ponad 600 KM.

Poza srogimi przeróbkami w silniku pewnym modyfikacjom optycznym uległa także sama karoseria sportowego Audi. Grill otrzymał jednoramowy kształt co powoduje, że przód samochodu jest bardziej podobny do sprzedawanej obecnie, drugiej generacji TT. Nowatorskim pomysłem było zamontowanie, otwieranych ku górze drzwi. Wnętrze zostało wyposażone w skórzane obicie Alcantra oraz kubełkowe fotele firmy Recaro. Nie zabrakło elementów wykonanych z włókna szklanego i stali.

Rasowy dźwięk pojazdu został natomiast uzyskany dzięki zamontowaniu wyścigowych katalizatorów i orurowania układu wydechowego wykonanego ze stali szlachetnej. Powiększone zostały również rozmiary zacisków w hamulcach, które teraz pochodzą od modelu Lamborghini Gallardo. Z przodu tarcze hamulcowe zapożyczono od Porsche GT2. Cały samochód otrzymał twardsze zawieszenie i sportowy układ kierowniczy.