Nie wszyscy producenci motoryzacyjni dbają o właściwe zabezpieczenie antykorozyjne, a nadmierne rdzewienie karoserii to poważny problem, ujawniający się nierzadko po zaledwie paru latach eksploatacji.
Problem rdzewiejącego nadwozia dotyka nawet kilkuletnich samochodów
Niektóre modele szybciej, niż inne ulegają korozji
Mechanicy i właściciele najlepiej wiedzą, których aut unikać
Korozja wpływa na estetykę auta, wymaga kosztownej naprawy i decyduje o obniżeniu wartości rynkowej. Nie mówiąc o bezpieczeństwie, bo trawiona przez rdzę karoseria oraz elementy podwozia mają wielokrotnie mniejszą sztywność i wytrzymałość, słabo absorbując energię podczas zderzenia.
W kwestii kłopotów z rudawym nalotem nie ma zasady, choć niektóre marki miały w ciągu ostatnich lat większy problem z korozją, niż inni. Narażeni na nie są właściciele aut koreańskich, francuskich, niemieckich, a także japońskich!
W tym zestawieniu przedstawiamy niektóre z modeli, jakie w opinii mechaników i właścicieli, zdecydowanie przedwcześnie pokrywają się rdzą.