Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat korozja

korozja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Na stacjach jest już od roku. Wszystko, co musisz wiedzieć o benzynie E10
Eksploatacja

Na stacjach jest już od roku. Wszystko, co musisz wiedzieć o benzynie E10

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Samochód po powodzi: o tym, czy to już tylko złom, decydują dwie rzeczy
Eksploatacja

Samochód po powodzi: o tym, czy to już tylko złom, decydują dwie rzeczy

Południe Polski walczy z powodziami i lokalnymi podtopieniami. Dla samochodów, które porwał nurt i które długo były pod wodą, zwykle nie ma już ratunku. Pokazujemy, z jakim zakresem szkód trzeba się liczyć w zależności od głębokości wody i czasu, jaki spędziło w niej auto. Wyjaśniamy, co można zrobić, żeby ograniczyć szkody i czego na pewno nie należy robić, żeby nie stracić szans na uratowanie samochodu

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Uważaj na głęboką wodę – łatwo zepsuć samochód, łatwo narobić szkód
Eksploatacja

Uważaj na głęboką wodę – łatwo zepsuć samochód, łatwo narobić szkód

Zagrożenie jest tym większe, im głębsza woda, rośnie ono także wraz z prędkością jazdy. Rozlewisko na drodze wcale nie musi być głębokie, aby uszkodzić nam auto: wystarczy, że bryzg wody będzie na tyle silny, aby silnik zassał wodę. W ten sposób można całkowicie "zmielić" silnik, w mniej drastycznych przypadkach dochodzi do uszkodzenia elementów elektronicznych, np. przepływomierza. Wjazd rozgrzanym autem w rozlewisko wody może też doprowadzić do uszkodzenia katalizatora oraz hamulców.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Tesla Cybertruck miała nie rdzewieć. "Ruda" dopada ją już po pierwszym deszczu
Wiadomości

Tesla Cybertruck miała nie rdzewieć. "Ruda" dopada ją już po pierwszym deszczu

Tesla Cybertruck od grudnia trafia do właścicieli, którzy czekali na nią blisko cztery lata. Niestety, zauroczenie po odbiorze szybko mija – trwa mniej więcej do... pierwszych opadów deszczu. Trudno cieszyć się z auta, na którego karoserii tak szybko pojawiają się niedające się łatwo usunąć rdzawe naloty.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ten jeden element może skutecznie unieruchomić pojazd
Eksploatacja

Ten jeden element może skutecznie unieruchomić pojazd

Zima nie bez powodu uważana jest za najtrudniejszy okres dla kierowców. Liczba czynników, które potrafią utrudnić lub wręcz uniemożliwić jazdę, jest praktycznie większa niż w trzech pozostałych porach roku. Jednym z zagrożeń, o których mówi się nawet w dzisiejszych czasach, jest ryzyko unieruchomienia pojazdu przez zamarznięty hamulec ręczny. Czy to prawdziwy problem, czy jedna z tzw. miejskich legend?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sól drogowa ułatwia jazdę, ale szkodzi bardziej niż myślisz
Eksploatacja

Sól drogowa ułatwia jazdę, ale szkodzi bardziej niż myślisz

Kiedy robi się naprawdę zimno i ślisko, kierowcy z reguły nie mogą się doczekać, kiedy na ulice wyjadą solarki i piaskarki. Jeśli się nie pojawiają od razu, słychać zarzuty, że "zima zaskoczyła drogowców". Tyle że koszty uzyskania "czarnej drogi", oczyszczonej z lodu i błota pośniegowego, są wyższe, niż nam się zwykle wydaje. Sól drogowa sieje poważne spustoszenia i to czasem tam, gdzie się tego zupełnie nie spodziewamy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ciężarówką w takim stanie wiózł deski. Nie uwierzysz, jaki dostał mandat
Aktualności

Ciężarówką w takim stanie wiózł deski. Nie uwierzysz, jaki dostał mandat

Inspekcja Transportu Drogowego pochwaliła się tym, że jej funkcjonariusze wycofali z ruchu kolejną niesprawną ciężarówkę. Lista wykrytych w pojeździe usterek i uchybień popełnionych przez kierowcę jest długa, ale wystawiony mandat może zdziwić. Jak ukarano kierowcę, a co grozi jego szefowi?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Fiat Panda III to prosty samochód. Czy warto go kupić?
Co warto kupić

Fiat Panda III to prosty samochód. Czy warto go kupić?

W tym roku mija 12 lat od wprowadzenia do produkcji Fiata Pandy III. Samochód ma swoje wady, ale jako tania alternatywa dla komunikacji miejskiej wciąż może się sprawdzić. Pytanie tylko, jak jest z jego trwałością?

Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie
Co warto kupić

Używana Toyota Prius. Z których lat jest najlepsza? Ile pali, koszty napraw i awarie

Toyota Prius zdominowała rynek używanych hybryd. Co ciekawe, jako nowe auto wcale nie była taka popularna. Po pierwsze na przeszkodzie stała cena – dużo wyższa niż popularnych "superdiesli", po drugie – przeciętne osiągi, po trzecie – ciągły brak zaufania do mało znanej technologii. Toyota Prius dowiodła jednak swojej nadzwyczajnej trwałości, a handlarze wyciągają używane egzemplarze, skąd tylko się da.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto
Eksploatacja

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

Co nie zabije to wzmocni?! Być może, ale na pewno nie w przypadku samochodów. Wiele pozornie niewinnych zaniedbań potrafi znacząco skrócić życie pojazdu. Chociaż nie nastąpi to natychmiast, to ciągłe testowanie wytrzymałości auta sprawia, że pojawiają się awarie, które w dłuższym czasie kończą się wydatkami przewyższającymi jego wartość. Efekt? Mnóstwo samochodów trafia na złom nie dlatego, że brały udział w wypadku, lecz dlatego, że nie opłacało się ich już naprawiać. A wystarczy stosować się do zaleceń producenta i zachować zdrowy rozsądek, aby auto mogło służyć przez wiele lat.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy
Co warto kupić

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Stereotypowe widzenie francuskiej motoryzacji znajduje swoje potwierdzenie w kilku modelach Renault. Postanowiliśmy wybrać te, których najtrudniej jest bronić przed internetowym hejtem – przed Wami top 5 najgorszych naszym zdaniem modeli Renault ostatnich kilkudziesięciu lat!

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki
Używane

Na te modele Mercedesa lepiej uważać. Oto pięć wpadek marki

Bez gwiazdy nie ma jazdy? W przypadku pięciu prezentowanych poniżej Mercedesów owa "jazda" ma dużo bardziej pejoratywne znaczenie – zapraszamy na przegląd pięciu naszym zdaniem najgorszych Mercedesów ostatnich lat.

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać
Co warto kupić

SUV za 20 tys. zł? Jest z czego wybierać

SUV-y to bardzo modne samochody, które dzięki swej całkiem długiej rynkowej obecności, stają się przystępne cenowo. Czy jednak warto kupować najtańsze auta tego typu? Postanowiliśmy przyjrzeć się ofercie do 20 tys. zł.

Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5
Co warto kupić

Auta za 20 tys. zł, które naprawisz za grosze. TOP 5

Zakup używanego kompaktowego samochodu za 20 tys. zł to często początek wydatków. Postanowiliśmy zaproponować Wam zestawienie pięciu samochodów z tanimi częściami zamiennymi, które do tego bardzo łatwo możecie naprawić.

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych
Co warto kupić

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.

Ptasia kupa na lakierze samochodu. Lepiej zmyć ją jak najszybciej
Eksploatacja

Ptasia kupa na lakierze samochodu. Lepiej zmyć ją jak najszybciej

Ptasie odchody na lakierze auta to problem więcej niż kosmetyczny. W podwyższonej temperaturze niszczą punktowo lakier, co z czasem prowadzi do korozji. Z tego względu zabrudzenia tego typu należy usuwać jak najszybciej, ale w taki sposób, aby nie uszkodzić lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Prawie 13 tys. Opli musi jechać do serwisu. Firma ma spory problem
Aktualności

Prawie 13 tys. Opli musi jechać do serwisu. Firma ma spory problem

Opel i korozja mają za sobą długą tradycję, która jednak w XXI w. została zakończona. Teraz znów jest problem, jednak producent z nim walczy. Do serwisu zostanie przywołanych prawie 13 tys. Insigni na akcję naprawczą.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia
Eksploatacja

Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia

Każdy samochód kiedyś zardzewieje, ale zabezpieczony przed korozją – o wiele później. Warto wiedzieć, jak to zrobić i co trzeba zostawić fachowcom. Kompleksowa ochrona antykorozyjna to brudna i pracochłonna robota.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Uzupełnił drewnem dziurę "wyżartą" przez korozję. Funkcjonariusze ITD zaniemówili
Aktualności

Uzupełnił drewnem dziurę "wyżartą" przez korozję. Funkcjonariusze ITD zaniemówili

Funkcjonariusze ITD pełniący służbę na odcinku krajowej "siódemki" czegoś takiego jeszcze nie widzieli. Kierowca dostawczego Mercedesa zaskoczył ich swoim pomysłem na uzupełnienie dziur w "przeżartych" progach. To niejedyna rzecz, która nie spodobała się inspektorom, dlatego auto nie pojechało już dalej.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Samochody elektryczne mogą rdzewieć tak samo, jak inne, albo nawet bardziej
Wiadomości

Samochody elektryczne mogą rdzewieć tak samo, jak inne, albo nawet bardziej

Korozja w samochodach zawsze zwiastuje problemy. Choć technologia poszła do przodu, cały czas niektórzy producenci nie poradzili sobie z tym naturalnym zjawiskiem. Podobnie albo gorzej może być w elektrykach, gdy już się nieco zestarzeją.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.