• Korozja nie jest już tak dużym problemem, jak jeszcze na kilka lat temu, jednak cały czas w autach pojawiają się tego typu problemy
  • Mimo dobrego zabezpieczenia walka z masą aut, szczególnie elektrycznych wymusza stosowanie różnych lekkich stopów
  • Korozja może być długo niezauważona, a gdy już zostanie odkryta, stan blach może być słaby
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Wiele lat temu samochody szybko korodowały, a producenci nie przykuwali tak dużej uwagi do utleniania się metali. Czasy się jednak zmieniły i w nowych autach z reguły już ten problem nie jest tak uporczywy, jak jeszcze, chociażby na przełomie wieków. Nie oznacza to jednak, że problem korozji został zupełnie wykluczony.

Rdza może również mocno dotknąć samochody elektryczne, których konstrukcja jest nieco inna niż aut spalinowych. Zazwyczaj są tworzone tak, by, jak najbardziej ograniczyć masę, która zabiera cenny w autach na prąd zasięg. Problem w tym, że samochody elektryczne ze względu na bardzo wysoką masę samych akumulatorów z reguły są cięższe niż ich spalinowe odpowiedniki. Ponadto auta cały czas rosną, a moda na SUV-y wcale nie pomaga.