Auto Świat Porady Eksploatacja Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Większość producentów samochodów udziela wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w trzecim-czwartym roku eksploatacji. Po kilku latach mają już za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą. Wykonaną oczywiście na koszt właściciela. A czy da się zrobić to na koszt serwisu? Mamy historię pana Pawła, który nie dał się wykiwać. Sprawdziliśmy też, które auta z ostatnich lat rdzewieją najszybciej.

Rdza szaleje w zakamarkach. To wcale nie jest niewinna usterka!
Zobacz galerię (24)
Auto Bild
Rdza szaleje w zakamarkach. To wcale nie jest niewinna usterka!
  • Rdza to duży problem, który może pojawić się stosunkowo bardzo szybko
  • Większość współczesnych samochodów rdzewieje już po kilku latach eksploatacji. Przyczyną rdzewienia są oszczędności i zaniedbania producentów
  • Niektóre samochody są szczególnie podatne na korozję, nawet te przeznaczone do jazdy w trudnych warunkach
  • Wiele gwarancji perforacyjnych jest wykorzystywanych przez producentów do unikania kosztów napraw. Właściciele aut mogą zadbać o antykorozyjne zabezpieczenie swoich pojazdów, co pomaga zmniejszyć ryzyko korozji
  • Nasz czytelnik, pan Paweł, opowiedział, co spotkało go w serwisie jednej z japońskich marek

Wczesna korozja to przede wszystkim wynik oszczędności i zaniedbań producentów. Z jednej strony producenci oszczędzają na zabezpieczeniu antykorozyjnym, które – jeśli wykonane solidnie – kosztuje dużo, z drugiej samochody lakierowane są znacznie oszczędniej niż dawniej, a lakiery są nie tylko cieńsze, lecz także miększe, bardziej podatne na uszkodzenia – czasami wystarczy się oprzeć, by zarysować.

Przeczytaj także: Takiej listy silników jeszcze nie było. Wybraliśmy najgorsze i najlepsze. Aż... 65. Nasz mechanik miał dość

Nawet samochody, które z definicji są odporne na trudne warunki eksploatacji (np. pikapy), rdzewieją, niektóre w skandaliczny sposób – od dołu i od góry. Są jednak samochody przeciętnie odporne na korozję i są takie, które rdzewieją tak, że można śmiało mówić o wadach fabrycznych, do których producenci po prostu się nie przyznają.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Które samochody rdzewieją najbardziej? Pan Paweł trafił na "pewniaka"

Kilka lat temu pan Paweł miał szczęście – jego Mazda 6 II (typoszereg GH) zaczęła rdzewieć w sposób tak typowy (purchle pojawiły się na rantach tylnych błotników), że autoryzowany serwis ściemniał bez przekonania i krótko. Tylne błotniki pomalowano na koszt importera – w ten sposób Mazda pana Pawła dołączyła do setek podobnych egzemplarzy tego modelu, które pierwszą poważną naprawę lakierniczą mają za sobą już po 3-4 latach eksploatacji. W przypadku Mazdy 6 (szczególnie pierwszej generacji, a także drugiej) potencjalni nabywcy używanego auta nie kręcą nosem na gruby lakier na błotnikach – szybko się dowiadują, że to usterka typowa i nie ma co kruszyć kopii.