Nowy, mały, 5. miejscowy samochód zaprojektowany w oparciu o płytę Peugeot 206, jest pierwszym pojazdem z tego segmentu oferowanym i produkowanym w Chinach przez Citroëna. Nowa propozycja uzupełnia chińską gamę roku 2006, na którą składają się modele Fukang, Elysée, Xsara Picasso, C-Triomphe, C5 i wkrótce C6.

Chociaż model różni się całkowicie od swojego europejskiego imiennika, nowy samochód również otrzymał nazwę C2, która odzwierciedla jego pozycję w aktualnej ofercie handlowej na chińskim rynku.

Planowana produkcja nowego pojazdu w Chinach wynosi ponad 40 000 egzemplarzy rocznie.

Czternastoletnie doświadczenie

Marka Citroën, która w okresie swej czternastoletniej działalności w Chinach wyprodukowała i sprzedała ponad 600 000 samochodów, odgrywa znaczącą rolę na chińskim rynku. Wyniki handlowe marki w pierwszym półroczu 2006 potwierdzają korzystny wzrost wielkości sprzedaży, która wyniosła 60 000 egzemplarzy, czyli o ponad 12% więcej w stosunku do pierwszego półrocza 2005 roku.

Wprowadzony na rynek w maju 2006 roku nowy trójbryłowy sedan C-Triomphe, na który wpłynęło już 10 000 zamówień, dodatkowo przyczyni się do dalszego wzrostu tych wyników. Planowana roczna wielkość sprzedaży tego modelu wynosi 50 000 samochodów. Efekt wprowadzenia do sprzeadży C-Triomphe będzie więc w pełni widoczny i odczuwalny dopiero w drugim półroczu 2006 roku.

Pełna i zróżnicowana gama

Marka Citroën, która była dotychczas nieobecna w segmencie małych samochodów w Chinach, pragnie kontynuować rozwój swej pozycji w tym kraju poprzez wprowadzenie C2.

W wyniku wprowadzenia C2, produkowanego w zakładach w Wuhan (w prowincji Hubei), Citroën proponuje obecnie kompletną gamę pojazdów wychodzącą naprzeciw specyficznym oczekiwaniom chińskich klientów, których zainteresowanie motoryzacją zwiększa się z roku na rok. Obok tradycyjnych modeli Fukang i Elysée gama obejmuje pojazdy importowane - C5 i C6 oraz modele wywodzące się z najnowszej produkcji marki, wytwarzane w Chinach, czyli C2, Xsara Picasso i C-Triomphe.

Dynamiczna, wystylizowana sylwetka

C2 jest skierowany do młodych i dynamicznych klientów, którzy cenią nowoczesność i styl. Sylwetka C2, a szczególnie bardzo wyrazisty przód, wyraża moc i charakter. Masywna osłona chłodnicy sięga aż do podstawy przednich reflektorów, które swym wydłużonym kształtem wyraźnie nawiązują do C-Triomphe i do najnowszych kreacji marki.

Przyczepność i komfort na wysokim poziomie

C2 wyróżnia się dynamicznymi zaletami i komfortem zawieszenia, które należy do najlepszych w segmencie. Układ jezdny optymalnie wykorzystuje tradycyjne rozwiązania Citroëna, zapewniając doskonałą sterowność. Most przedni typu pseudo-McPherson z trójkątnymi wahaczami umożliwia bardzo precyzyjne działanie układu kierowniczego. Most tylny z wahaczami wzdłużnymi gwarantuje wzorcową przyczepność, bardzo dobrą stabilność przy pokonywaniu łuku drogi oraz komfort na najwyższym poziomie.

Odpowiednio dobrana oferta silników

Model C2 jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi 1.4i (75 KM DIN, moment 120 Nm przy prędkości obrotowej 3 400 obr/min) i 1.6i 16 V (106 KM DIN, moment 142 Nm przy prędkości obrotowej 4 000 obr/min). Obydwa silniki zostały poddane specjalnym adaptacjom uwzględniającym parametry chińskiego paliwa oraz uwarunkowania klimatyczne i geograficzne, po to, by zapewnić maksymalną przyjemność jazdy niezależnie od warunków eksploatacji.

Obok mechanicznej, 5-przełożeniowej skrzyni biegów C2 oferuje automatyczną, 4-przełożeniową, sterowaną sekwencyjnie skrzynię biegów współpracującą z silnikiem 1.6i 16V.

Bogate wyposażenie

Gama handlowa C2 obejmuje dwie wersje wyposażenia (SX i EX) z bogatym seryjnym wyposażeniem zwiększającym komfort i bezpieczeństwo.

Już w podstawowej wersji wyposażenia C2 posiada ABS z systemem REF (elektroniczny rozkład siły hamowania),poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację, radio CD, zamek centralny z pilotem oraz elektrycznie otwierane szyby przednie. Wersja EX jest wzbogacona o obicia skórzane, elektrycznie otwierane szyby tylne, elektryczną regulację lusterek wstecznych, wewnętrzny pakiet elementów aluminiowych, chromowane listwy podkreślające kształt osłon bocznych oraz chromowany wylot układu wydechowego. Ponadto wszystkie wersje z wyjątkiem wersji 1.4 SX są wyposażone w 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu.

Wersja EX proponuje opcjonalnie sekwencyjnie otwierany dach oraz klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury.