Koncepcyjne coupe Buick Riviera, które zadebiutowało właśnie podczas targów Auto Shanghai 2007 prezentuje nowe globalne podejście koncernu General Motors do opracowania auta. Samochód przygotowano w Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) w Chinach, które jest wspólnym przedsięwzięciem koncernu GM i Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC).
Chociaż swoją nazwą Buick Riviera nawiązuje do tradycji coupe budowanych w latach 1963 – 1999, to pod uskrzydloną karoserią w rozmiarze 4710 (dł.) x 1940 (szer.) x 1415 (wys.) mmukryto najnowocześniejsze technologie. Najważniejszą z nich jest hybrydowy układ napędowy, który trafi do produkcji w Chinach w roku 2008.
Nadwozie z agresywnie stylizowanym przodem i lampami zachodzącymi na przednie błotniki, niepowtarzalnym tyłem z wkomponowanymi w dyfuzor końcówkami wydechu oraz otwieranymi do góry drzwiami, wykonano przy użyciu włókien węglowych. W nadkolach zamontowano duże 21-calowe, 10-ramienne alufelgi, które ubrano w niskoprofilowe opony.
We wnętrzu panuje futurystyczny klimat, któremu jednak dzięki wykorzystaniu motywów ziemi i wody nie brakuje przyjaznej atmosfery domowego zacisza. Na desce rozdzielczej pojawił się trójwymiarowy prędkościomierz, a na konsoli centralnej panel sterujący w kształcie myszy. Potrzebne informacje wyświetlane są na monitorze LCD pośrodku deski rozdzielczej. Kierowca steruje autem za pośrednictwem luksusowo wykończonej kierownicy z manetkami automatycznej skrzyni biegów. Uczucie wyjątkowości podkreślają skórzana tapicerka i Alcantara, pluszowe dywaniki, panele z aluminium oraz centralny podłokietnik na tylnej kanapie z jakościowego drewna.
Stylistyka auta ma prezentować, że Wschód i Zachód mogą istnieć w doskonałej harmonii. Zawsze chcieliśmy zbudować globalny samochód, który miałby DNA firmy Buick, ale stworzony byłby dla całego świata, mówi o aucie James Shyr, dyrektor ds. designu w PATAC. To wspaniałe, że za każdym z naszych designerów stoi ogromne dziedzictwo kulturowe, które w modelu Buick Riviera łączy się w jedną całość. Wschód, Zachód, Buick, China – tu nie ma brakującego elementu układanki, dodaje Shyr.
Galeria zdjęć
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera
Auto Shanghai 2007: globalny Buick Riviera